У початок

Bloomberg пише про зростання попиту на танкери льодового класу на тлі ембарго на нафту з росії

Судновласники в травні-серпні витратили на закупівлі суден льодового класу близько $1 млрд, що приблизно в п'ять разів більше, ніж за аналогічний період 2021 року, повідомляє Bloomberg із посиланням на дані суднового маклера, британської компанії E. A. Gibson Shipbrokers.

За вказаний період було куплено 42 уживаних льодових танкери порівняно з 12 за той же період роком раніше, зазначив керівник дослідницької групи фірми Річард Метьюс. З його слів, їхня сукупна вантажопідйомність становить близько 4 млн т дедвейту, в основному сирої нафти.

Серед покупців були китайські й еміратські компанії, зазначив він. «Компаніям, які мають намір сприяти російському експорту цієї зими, будуть потрібні судна льодового класу», — сказав Метьюс.

Євросоюз раніше схвалив часткове ембарго на російську нафту, що постачається морем. Воно набуде чинності 5 грудня. В результаті перевізникам нафти з росії доведеться заходити далі за Балтійське море, де розташовано найбільші російські термінали, для чого їм і можуть знадобитися спеціальні судна, зазначає Bloomberg.

За даними компанії Vortexa Ltd (є у Bloomberg), балтійські порти є великими експортними центрами нафтопродуктів, включаючи дизельне пальне, більшість якого, як і раніше, спрямовується в Європу.

«Узимку ринок, ймовірно, стане дуже вузьким», — сказав виконавчий віце-президент компанії Hafnia Ltd Йєнс Крістоферсен, маючи на увазі зростання кількості вузьких місць у ланцюжках постачань. За його оцінкою, льодові танкери будуть потрібні в першому кварталі року.

Крістоферсен зазначив, що у разі дефіциту танкерів виникне новий тип торгівлі – перевалка палива з судна на судно. Він навів приклад ситуації, коли дизельне пальне завантажують у росії, перевалюють на інше судно в теплому місці й потім доставляють, у той час як вільний танкер може повернутися в холодні води, де необхідний.

Як повідомлялося, 2 вересня країни «Великої сімки» домовились про обмеження цін на російську нафту. Цей процес планується завершити до 5 грудня. Максимальну ціну на російську нафту планується встановити ​​на рівні, який визначить коаліція країн, що долучаться до цієї ініціативи. При цьому рівень максимальної ціни переглядатиметься за потреби. За даними агентства Bloomberg, йшлося про обмеження цін у діапазоні між $40 і $60 за барель.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти