У початок

Битва за «трубу»: Coral викупив технологічний об'єм у «Прикарпатзахідтрансі»

Також є російською мовою

Афільована з міжнародним нафтотрейдером Coral Energy компанія Black Stone (Сінгапур) викупила технологічний обсяг нафти, що знаходиться у нафтопродуктопроводі «Прикарпатзахідтранс». Про це enkorr повідомили поінформовані джерела.

Оцінно обсяг становить 130 тис. т ринковою вартістю $85 млн.

Проблему технологічного обсягу, який належав колишньому оператору проєкту трубопровідного постачання компанії Proton Energy Group S.A. і який було заблоковано у трубі після зупинки й фактичної націоналізації магістралі минулої зими, називали головною на шляху відновлення її роботи. «Транснафта» з подачі «Роснафти» як єдиного відправника вантажу в рамках проєкту відмовлялася розглядати питання відновлення подачі пального в Україну до вирішення питання з технологією.

«Тепер цю проблему розв'язано», — сказало джерело, яке попросило не називати його імені. «Було кілька варіантів, наприклад, витіснення палива в Угорщину або на внутрішній ринок, але в результаті дійшли варіанта викупу технологічного обсягу в трубі», – повідомив співрозмовник enkorr.

Тим часом поки що неясна подальша перспектива роботи «Прикарпатзахідтрансу». Потенційно основним претендентом вважалася SNEL Energy, яка стала ексклюзивним оператором постачання пального «Роснафти» в Україну. Водночас джерела повідомляють про паралельну активізацію бенефіціарів «Прикарпатзахідтрансу» в особі Миколи Вороб'я й Тараса Козака, які зберігають вплив у Росії в частині виділення експортних квот і графіків для постачання в Україну й контроль над терміналом «Бєлказтранс» у Гомелі, що відвантажує великі залізничні обсяги російського пального в Україну. За наявними даними, М.Воробей останнім часом кілька разів приїжджав у Київ.

Перспектива відновлення роботи нафтопродуктопроводу також залежить від рішення влади України з приводу 4%-о мита на імпорт трубопровідного ДП з РФ, яке було введено влітку 2019 р. після перемоги Володимира Зеленського на виборах президента. З урахуванням високих цін на дизельне пальне на світових ринках постачання продукту трубою буде неконкурентоспроможним порівняно з імпортом з Білорусі й залізницею з РФ. Термін дії мита закінчується 31 грудня 2021 року.

Як повідомляв enkorr, Господарський суд Києва 3 листопада відмовив ТОВ «Прикарпатзахідтранс» у задоволенні позовних вимог про визнання недійсним і скасування рішення Антимонопольного комітету України (АМКУ) про надання АТ «Укртранснафта» дозволу на отримання контролю над українською частиною нафтопродуктопроводу «Самара–Західний напрямок» (СЗН).

Баланс ринку дизельного пального в січні-жовтні 2021 р. склав 6,429 млн т, що на 5% більше за показник аналогічного періоду торік (6,12 млн т). Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95» з посиланням на дані власного дослідження.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти