Морський імпорт Китаєм російської нафти досягне рекорду у березні через низькі ціни на ресурс і відновлення внутрішнього попиту на пальне, повідомляє Reuters.
Як пише агентство, великі закупівлі нафти Китаєм разом із високим індійським попитом були стимульовані значними ціновими знижками, але вони забезпечують москві вкрай необхідний прибуток після того, як країни «Великої сімки» запровадили максимальну ціну на російську нафту на рівні $60.
«Ціна — головна», — сказав менеджер із закупівель нафтопереробного заводу в Шаньдуні.
Консультаційні компанії з відстеження танкерів Vortexa і Kpler оцінили, що майже 43 млн барелів російської сирої нафти, включаючи щонайменше 20 млн барелів ESPO Blend і 11 млн барелів Urals, мають надійти до Китаю в березні.
Згідно з даними стеження за суднами, попередній максимум морського імпорту російської нафти становив 42,48 млн барелів у червні 2020 року.
Дані також вказують на рекордні надходження нафти, яку рідко купують, із російської Арктики: три танкери, що перевозять близько 3,15 млн барелів, повинні дістатися до Китаю цього місяця після 2,7 млн барелів, які висадилися в лютому.
Державні компанії PetroChina й Sinopec нещодавно відновили купівлю Urals – середньої важкої сирої нафти з високим вмістом сірки, яка завантажується з європейських портів росії, – після отримання дозволу від своїх штаб-квартир, намагаючись підвищити маржу переробки.
Березневий імпорт включає вантажі, що перевозилися щонайменше двома китайськими супертанкерами, які перевантажували Urals з менших суден, завантажених у західних портах росії.
Більшість цих вантажів купили незалежні нафтопереробники Китаю, які є більшими клієнтами морської російської нафти, ніж державні імпортери.
Нафтопереробників привабили низькі ціни, оскільки нафту Urals, що надходить у березні, продавали зі знижкою в $13 за барель порівняно з ICE Brent на основі постачання франко-судно (DES).
Зі слів трейдерів, знижки зросли до $14 за барель на вантажі з доставкою в квітні, що на $2 дешевше, ніж оманська нафта аналогічної якості.
Проте високий попит, швидше за все, підштовхне ціни й зменшить різкі знижки, сказав китайський трейдер нафти.
Це вже відбувається для ESPO, що надходить у квітні до Китаю, і знижка зменшується приблизно до $7,50–7 за барель порівняно з ICE Brent із $8,50 за березневі постачання.
У той же час ціни FOB у балтійських портах підскочили через розмови про те, що росія розглядає можливість зниження експорту, щоб підвищити ціни.
Більш жорсткі знижки на сиру нафту в балтійських портах, обмежена пропускна здатність і постійний попит в Індії можуть зменшити апетит Китаю до Urals, сказав китайський дилер Urals.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти