У початок

Адвокат розповів, як держструктурам захистити свій транспорт від «бодяги»

Також є російською мовою

Адвокат Сергій Цимбалюк визначив три способи захисту прав державних установ у разі поломки автомобілів через неякісне пальне. Про це йдеться в авторській колонці «Як держпідприємствам захиститися від неякісного пального» оглядача enkorr Лариси Усенко для «Бізнес.Цензор».

За словами адвоката, при появі підозр щодо якості пального передовсім потрібно зробити аналіз вмісту бака.

«Головне, відібраний зразок потрібно правильно упакувати, в присутності двох свідків, щоб вам потім не сказали, що ви все придумали. Потім, також експертним шляхом, необхідно визначити причини поломки автомобіля», – каже Цимбалюк.

Він підкреслив, що експертна оцінка стану автомобіля в цьому разі обов'язкова – якраз для того, щоб довести причинно-наслідковий зв'язок між його поломкою і якістю палива.

«Є факт наявності неякісного пального і факт виходу з ладу автомобіля у зв'язку з якісними характеристиками пального, можна ініціювати судовий процес», – пояснює Цимбалюк.

Але можна піти й іншим шляхом, який, за словами адвоката, дасть змогу попередити подібну ситуацію. Для цього потрібно правильно укласти договір на постачання нафтопродуктів і передбачити в ньому періодичний забір проб у постачальника з наступною лабораторною експертизою.

«Відповідно потрібно передбачити санкції, якщо паливо виявиться неналежної якості», – підкреслив він.

Раніше директор Інституту споживчих експертиз (ІСЕ) Юрій Чорнобривець заявив, що технічний стан транспорту державних установ і об'єктів критичної інфраструктури перебуває під серйозною загрозою через перехід на пальне мереж-дискаунтерів.

За його словами, з 2020 року інститут став фіксувати все більше порушень, а неякісного бензину і дизеля стало в рази більше, причому перевищення норм вимірюються сотнями разів. «Основна маса виявлених порушень припала на мережі так званих дискаунтерів - досить великі мережі всеукраїнського масштабу на кшталт «БРСМ-Нафти», Motto, «Брент Ойл» і т.д.. Таке експерти бачили тільки в 90-х і 2000-х роках», – заявив Чорнобривець.

Як повідомляв enkorr, квітневе дослідження Інституту споживчих експертиз, в об'єктиві якого опинився бензин А-92, показало перевищення норм вмісту сірки і бензолу в зразках SunOil і Мotto, а в паливі, закупленому на станціях «БРСМ» і SunOil, було виявлено сліди амінів – токсичної речовини, забороненої до використання в паливах не тільки в Україні, але і в Європі й США. У результаті інститут був змушений заявити про припинення програм маркетингової підтримки зазначених мереж.

За результатами травневого дослідження бензину марки А-95, проведеного цим же інститутом, порушення якісних показників продукту було виявлено у «БРСМ-Нафта», Мotto, SunOil і «Ас Ойл».

У червні Інститут споживчих експертиз з'ясував, що дизельне пальне мереж АЗС «БРСМ-Нафта», Мotto і «Брент Ойл» має багаторазове перевищення показників сірки в своєму складі. Наприклад, у «БРСМ-Нафти» більш ніж семиразове перевищення (76,7 мг/кг), «Брент Ойл» має більш ніж двадцятикратне перевищення (208 мг/кг), а «рекордсменом» є мережа Мotto, в зразку пального якої виявили вміст сірки в 647 мг/кг.

Згідно з даними enkorr, основні обсяги нафтопродуктів, що реалізуються в мережах SunOil, Мotto, «БРСМ» і «Брент Ойл», припадають на виробництво міні-НПЗ. Бізнес «БРСМ-Нафти» включає в себе міні-НПЗ у Гадячі (належить ТОВ «Стандарт Ойл 2000»), «Сан Ойл» пов'язана з чотирма міні-НПЗ в Харківській і Полтавській областях, Мotto і «Брент Ойл» були помічені в торгівлі нафтопродуктами виробництва найбільшого міні-НПЗ в Мерефі (Харківська область).

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти