У початок

У Женеві плюс 15

Також є російською мовою

Артем Куюн, аналитик «Консалтинговой группы А-95»

Заміна «Роснафтою» на українському напрямку трейдера з Proton Energy на Coral Energy претендує на головну подію ринку в 2021 р.. У секторі автогазу обговорення точиться не стільки навколо самої рокіровки, скільки навколо нової ціни «роснафтового» ресурсу. В Coral Energy повідомили, що протранслювали для українських трейдерів підвищення премії на $15/т, що викликано дорожнечею газу в Росії. Тепер ринок стоїть перед новою висотою -31 долар премії до середнього котирування Argus daf Брест.

Стадія заперечення була майже у всіх потенційних покупців: «Так ніхто не купить за такою ціною!» Але це було недовго, швидко перейшли до стадії торгу. Та й тут зупинка буде недовгою, мені здається. За наявними даними, за український контракт в офісі «Роснафти» була сутичка, а це значить, що великих марж трейдеру там не залишилося. Думаю, заробіток Coral – до 5 доларів на тонні, про що торгуватися? Це по-перше.

По-друге, доступних шляхів заміщення всіх 35 тис. т «Роснафти» в цьому ціновому діапазоні немає. З реальних – тільки морські постачання, вони з ростом ціни стануть ще вигіднішими. Та сьогоднішня стеля українських перевалок – 15-16 тис. на місяць (це 10 тис. зверху поточного рівня). Де взяти ще 25 тис. вигідніше, ніж пропонує Coral? Ніде. А тепер давайте пофантазуємо, якою була б ціна, увійди ми у квітень без обсягів «Роснафти»? На одних новинах ціна в гурті зросла на $50/т, а котирування злетіло в космос... Так що 15 баксів це за щастя.

По-третє, здорожчання ресурсу «Роснафти» щодо інших джерел буде тимчасовим і контракти решти постачальників незабаром підтягнуться. За підсумком 2020 р. контракти Proton виявилися невигідними, це факт. І що? Нісан Лазаревич Моісеєв продав усе до краплі й на 2021 рік з такою ж премією. Як відреагували інші постачальники? Вони приклеїли до своїх термів 5-10 доларів. Те ж саме буде і тут: спочатку здорожчає «Роснафта», потім потягнуться премії на спотові обсяги, а потім підросте і українське котирування, до якої прив'язано терми ТШО, «Лукойлу» і частково українські аукціони. Я думаю, що протягом місяця-двох вартість «Роснафти» прийде в баланс із вартістю решти виробників. Подітися українським трейдерам-то все одно нікуди.

«З огляду на нашу залежність по газу, росіяни можуть ставити практично будь-яку ціну, і ми будемо брати. Навіть незрозуміло, чому Proton не продавав дорожче», – каже топ великої української сітки.

Ось тут настає стадія депресії, а по суті – прийняття.

Висновків кілька. Головний: газ буде дорожчати, в «Роснафті» це розуміють, а в Coral із цим просто погодилися. Влітку 2021 р. Росії навряд чи вдасться уникнути зльоту цін, там уже рекордні позначки. Це підніме ринок усієї Східної Європи. А тут ще й плюс 15 доларів для України... Загалом, газ і бензин продовжать рухатися на стелі назустріч один одному. З іншого боку, є і позитив, може, переробники попустяться з ідеєю уніфікації акцизів на газ і бензин?

А взагалі нудно все це. Як будемо жити без «газу Медведчука», де інтрига? Виходить, що і без нього «роснафтовий» вміє їхати в Україну (правда, на 15 баксів дорожче). А в підсумку до кінця року переплатимо на контракті понад 130 млн грн. Нісане Лазаревичу, поверніться! Ми більше не будемо!

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти