У початок

«Федя, дичь!»

Також є російською мовою

Сергей Куюн, директор «Консалтинговой группы А-95»

«БРСМ» – у топ-50 найкращих роботодавців за версією «Форбс» і Work.ua… На своїй 40 позиції ця мережа обігнала «МакДональдс», купу банків і ДПЕК. Таких висновків дійшли галузеві експерти, показало опитування співробітників та інфа з відкритих джерел.

Результат оцінювався зокрема за такими критеріями:

• задоволеність працівників роботою в компанії;

• соцпакет і турбота роботодавця про співробітників;

• відчуття захищеності у працівників;

• інформаційна відвертість компанії.

Не знаю, звідки з'явилися такі оцінки. Покажу на цифрах і фактах, як воно є.

- Причиною згорілої нафтобази «БРСМ» у Василькові став брак елементарного вогнегасника й старий помповий насос, у якому лопнув шланг. Загинуло двоє співробітників.

- Згідно з висновками держкомісії, причиною вибуху заправки «БРСМ» у Переяславі, де загинуло шестеро співробітників й клієнтів, також стало порушення державних норм під час будівництва.

- Торік ми політали з дроном над міні-НПЗ у Гадячі й нафтобазою «БРСМ» у Переяславі. Порушення пожежних норм там їде на порушеннях екологічної безпеки, а порушення промислової безпеки ними поганяє. Реально страшно за працівників цих об'єктів.

- Своє пальне «БРСМ» бере через ланцюжок компаній у якогось незрозумілого виробника «Стандарт Ойл 2000», який орендує серед іншого міні-НПЗ у Гадячі (офіційні дані). Навесті вже минулого року ми, і не тільки, виявили в бензині «БРСМ» октанопідвищуючий компонент ММА. Його заборонео не лише у нас, а й у Європі, США й Росії. Цей компонент настільки токсичний, що досить невеликий дози пари, щоб людина знепритомніла. Уявіть, чим дихають «пістолетники» й клієнти на цих АЗС. Така ось турбота про людей та авто.

- Через небажання власника відмовитися від нескінченного податкового схематозу й виробництва «бодяжного» палива «БРСМ» регулярно наражається на набіги силовиків. Персонал офісів періодично змушений стояти (лежати) обличчям до стіни (підлоги). У 2021 році тільки з боку Фіскальної служби було дві великі спецоперації, які блокували роботу столичної мережі «БРСМ» і нафтобаз по всій країні. Круті умови роботи, погодьтеся. Цікаво, чи в «МакДональдсі» про таке бодай чули?

– А тепер про зарплати. За січневими відгуками співробітників АЗС, на картку приходить близько 3000 грн, решту в конверті видає начальник АЗС. До того ж видає постійно по-різному, через що постійно спалахують скандали.

Але відгуки «то таке» — пишуть різні там псевдоексперти, конкуренти й вигнані нероби.

А давайте на цифрах?

Група «Рейтинг. Бізнес в офіційних цифрах» почала публікувати податкову звітність найбільших нафтотрейдерів. Для окремих мереж є розгорнута статистика з податків, включаючи зарплатні, але щодо «БРСМ» її немає (це про відкритість, до слова).

Дивимося: у 2020 році мережа «Амік» (227 АЗС) заплатила 73,5 млн грн ПДФО й військового збору (ВЗ), тоді як «Євро Смарт Пауер» (у миру – «БРСМ», 210 АЗС) заплатила 73,2 млн грн… Загалом. Усіх податків, включаючи ПДВ, прибуток тощо.

В «Аміка» зарплатні податки склали близько 30% у загальному податковому навантаженні, як, до речі, у «Сокара» і UPG. Виходить, що офіційні зарплати у «БРСМ» утричі нижчі, ніж у названих конкурентів?

Оцінимо, які вони. Нехай усі заплачені «БРСМ» податки – зарплатні (ну, не було прибутку й ПДВ). ПДФО і ВЗ - це майже 20% від зп, яка нараховується. Отже, у 2020 році зарплатний фонд «БРСМ» становив 366 млн грн, що у перерахунку на кожного з 4000 працівників становить 7 600 грн/міс. Враховуючи, що всі зарплатні податки й збори становлять 41,5%, офіційно співробітники «БРСМ» у 2020 році отримували на руки близько 4 500 грн. Якщо ж порахувати, що зп утричі нижча, ніж у конкурентів, то виходить 1500 грн на місяць. Яка реальна і частка у конверті – вирішуйте самі. Та вищезгадані 3 000 грн на картку цілком схожі на правду.

Мені цікаво: як на такі триразові розриви у заробітній платі в одній галузі дивляться у Податковій службі? Це на кшталт ОК?

Торік ми запустили рейтинг платників податків серед найбільших мереж АЗС («БРСМ» там стабільно серед перших, ззаду). Наразі я думаю, як би розкопати дані про зарплати типових співробітників у цих мережах – заправників, касирів, директорів АЗС тощо (якщо є ідеї, поділіться). І я ні на секунду не сумніваюся, хто там буде лідером і антилідером.

Насамкінець про інформаційну відкритість «БРСМ». Звідки взявся такий висновок у журі? Я не знаю жодного випадку, коли «БРСМ» відповіла на інформаційні запити журналістів. Усі нечисленні інтерв'ю й статті у пресі або від PR, або від HR-менеджерів. І всі або з прямою рекламною плашкою, або мають усі атрибути низькопробної джинси.

Не знаю, як в інших галузях, а у сфері нафтопродуктозабезпечення такий рейтинг – плювок в обличчя десяткам великих і малих компаній, які інвестують у своїх співробітників, у їхню безпеку й безпеку своїх клієнтів. Інвестують у країну: у 2021 році з кожного літра ОККО платила в 4 рази більше податків, мережа Shell – утричі більше, ніж «БРСМ». У результаті ОККО – єдина публічна компанія сектору – випередила «БРСМ» у згаданому рейтингу на 2 бали, і на цьому паливний ринок у рейтингу й обмежився.

Ще раз переконався, що в основі будь-якого бізнес-рейтингу мають лежати цифри й факти, а не думки. Інакше виходить така ось «дичь»...

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти