Багато було розмов про переваги й необхідність термінової електрифікації транспорту. Це ж так модно, молодіжно, по-європейськи!
І хто тепер куди поїде?
Просто бачу, як вуличні трансформатори у селах «лягають» один за одним, коли нарешті подають світло за графіком, і всі починають одночасно заряджати павербанки, домашні батареї та кілька «електричок» по 30–60 кВт на одній вулиці.
Поточна ситуація наочно показує, чому електрифікація транспорту має бути поступовою. Бо нема інфраструктури! І це проблема не лише України, а й Європи та США.
Деякі європейські країни згортали програми електрифікації саме через застарілість мереж, модернізація яких потребує сотень мільярдів доларів або євро. Не можна збільшувати споживання, коли інфраструктура не готова.
А в нас за два роки кількість «електричок» зросла у 2,5 раза!
В Україні до неготовності мереж додається ще й дефіцит генерації, який ми всі дуже добре відчуємо. І тоді постане інше питання: наскільки по-людськи заряджати електрокар, якщо сусід потребує електрики для обігріву чи приготування їжі?
Іронія долі ще й у тому, що заряджатимуться вони від генераторів на ненависному бензині й дизелі. Не хочете? Заряджайте від сонця — його ж так багато довгими осінніми й зимовими днями!
Хотів би зараз побачити тих хіпстерів-«замміністрів» інфраструктури, енергетики та депутатів, які вирішили підсісти на «тренд» електромобільності. У той час, коли їхні колеги в сусідніх кабінетах думають, де взяти електрику.
Але головне — невелика відмінність України від решти цивілізованого світу, на який нам пропонують рівнятися любителі китайських авто та американських «битків», що пахнуть виключно трояндами.
Ця відмінність — війна.
Це «свято електромобільності» відбувається не лише в умовах дефіциту генерації й неготовності мереж, а й за рахунок держави та платників податків — зокрема, завдяки чималим акцизам на пальне!
Вже другий місяць поспіль Державна митна служба звітує, що пільги на електромобілі становлять близько 2 млрд грн щомісяця. Ще приблизно 200 млн грн — це дотації на дешеву електрику.
64 млрд грн — такий обсяг втрат держбюджету у 2024–2025 роках від «геніальної» програми підтримки електрокарів. (Щоправда, ухвалено її ще у 2018-му).
А поки що запрошую шановних електроентузіастів у рожевих окулярах стати в чергу за бензином, дизелем і скрапленим газом. Надійно, перевірено, із податками до бюджету — і латте зроблять смачнішу!
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти