В начало
За кулісами історії бренду SHELL: як лого компанії здобуло всесвітнє визнання

За кулісами історії бренду SHELL: як лого компанії здобуло всесвітнє визнання

Спецпроект

У січні 2024 року на Всесвітньому економічному форумі в Давосі консалтингова агенція з оцінювання брендів Brand Finance представила результати Щорічного звіту про найдорожчі та найсильніші бренди світу «Global 500». Вони продемонстрували високу цінність бренду Shell, вартість якого вперше в історії перевищила 50 мільярдів доларів США. Загалом за останні 10 років його ціна  зросла на понад 75%, що дозволило компанії стати лідером рейтингу у галузі енергетики. Серед світових компаній Shell наразі посідає 23 місце, випередивши Disney, Coca-Cola та Deloitte. Що ж стоїть за створенням бренду, який сьогодні відомий на весь світ?

ЧОМУ БРЕНДОВИЙ ЛОГОТИП – МУШЛЯ?

Нині просто неможливо знайти власника автівки, який не знайомий з брендовим логотипом Shell. Яскраве зображення жовто-червоної мушлі — чи не найбільш упізнаване на автошляхах багатьох країн світу. А символізує цей бренд насамперед добробут, якість продуктів і послуг Shell та впевненість у майбутньому. Чому ж саме мушля? Адже важко пов’язати цей символ з енергетичним сектором, у якому працює компанія.

Shell має майже 200-річну історію — за цей період її бренд пройшов випробування часом та тенденціями, котрі йому відповідали. Ще в 1833 році антиквар-підприємець Маркус Семюел, батько двох синів, які незабаром і заснували компанію, зайнявся доставленням морських мушель з Далекого Сходу у Велику Британію. На той час вони мали високий попит в оздобленні елементів інтер’єру будинків. З шаною до праці батька, засновники Shell вирішили зробити мушлю частиною бренду компанії.

Проте вперше сама назва Shell (з англійської – мушля) як торгова марка нафтопродуктів виникла у 1891 році. На той час це було невелике підприємство, яке постачало гас на Далекий Схід. Трохи згодом (у 1897-му), коли брати Семюелі заснували транспортно-торговельну компанію, назва Shell отримала корпоративний статус.

Наприкінці ХІХ століття, щоб вигідно вирізнятися серед конкурентів, місткості компанії для перевезення нафтопродуктів фарбувалися в яскраво-червоний колір. Він нарівні із жовтим згодом став одним із брендових кольорів Shell.

СТАНОВЛЕННЯ ЛОГОТИПА ЯК КОРПОРАТИВНОГО СИМВОЛУ

Упродовж десятиліть логотип зазнавав численних змін. Так, від початку ним була мушля двостулкового молюска (мідії), і лише з 1904 року її замінили на мушлю морського гребінця, що візуально представляла корпоративну й брендову назву. Дизайн, розташування, форма логотипа, його кольори теж зазнавали неодноразових модифікацій. Ще у 1930 році логотип Shell отримав назву Pecten (з латинської – гребінець), і саме з тих часів його почали розміщувати на пакуваннях, місткостях, транспорті тощо.

Остаточний варіант форми та пропорцій логотипа – актуальний і зараз – створили у 1971 році. Його розробником був один із найвідоміших майстрів промислового дизайну, зразків і логотипів Раймонд Лоуї. Йому вдалося розробити унікальні пропорції та шрифт напису, що стали основою логотипа Shell.

МЕЛОДІЯ SHELL

Бренд компанії представлений не лише візуально – завдяки зображенню яскраво-червоної мушлі й унікального підпису, що давно впізнавані в усьому світі. У 2015 році відомий англійський композитор Том Хоу (англ. Tom Howe) створив «Мелодію Shell». Є кілька десятків її варіацій, однак всі вони ґрунтуються на основній темі. Мелодія написана в яскравих і водночас м’яких мажорних тонах, інтенсивність якої зростає до кульмінації й після короткої паузи закінчується кількасекундною мнемонікою (це і є основна мелодія) – своєрідним «підписом» під час появи логотипа у фільмах Shell.

СИМВОЛИ ДОБРОБУТУ Й УПЕВНЕНОСТІ

Як легендарний логотип, так і мелодія, що ідеально гармоніюють завдяки бадьорості, врочистості, мажорності свого візуального і звукового виявів, влучно відображають цінності бренду Shell. Цінності компанії, яка своєю інноваційною діяльністю, прогресивною й гуманною політикою, та бездоганною репутацією вселяє акціонерам, клієнтам і громадам оптимізм і впевненість у майбутньому.

Беззаперечно, визнання заслуг бренду Shell на Всесвітньому економічному форумі в Давосі цілком закономірне. Так само як і стрімке зростання вартості бренду, адже компанія поставила перед собою глобальні цілі: боротьба зі зміною клімату, гідна праця й економічне зростання, доступна й чиста енергія. На шляху до їх досягнення Shell втілює інноваційні розробки, відкриває підприємства за найновішими технологічними рішеннями, розробляє нові напрями діяльності, які мають колосальні перспективи в енергетичному майбутньому планети.

Про Shell в Україні 

Shell Mobility увійшла на український ринок 2007 року та входить до кластеру Центральної та Східної Європи Shell Mobility. Нині в компанії працює близько 1 600 осіб. Мережа АЗС Shell нараховує 131 станцію у 20 областях України, з яких функціонують 118. Shell пропонує клієнтам високоякісні нафтопродукти, включно з пальним Shell V-Power, дизельним пальним та зрідженим вуглеводневим газом (ЗВГ), а також широкий асортимент супутніх товарів, свіжу їжу й напої. Щоб відповідати потребам українських власників електромобілів, кількість яких постійно збільшується, на понад 14% мережі Shell установлені електрозарядні модулі.

Shell – глобальна група енергетичних та нафтохімічних компаній, яка діє в понад 70 країнах, а загальний штат становить 93 000 працівників. Компанія Shell, яка має більш ніж сторічний досвід у виробництві пального, нині використовує найсучасніші технології та інновації для забезпечення сталого майбутнього. Компанія також інвестує в розвиток енергетики (зокрема низьковуглецевої, а також у вітрову й сонячну) та нові види пального для транспорту (серед них – удосконалене біопальне й водень).

Джерела світлин: депозитарій компанії Shell

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти