В начало

Зрив постачань нафти з росії знижує маржу індійських нафтопереробників

Державні нафтопереробники Індії зіткнулися з тим, що колись дешева російська нафта стає дорожчою і менш доступною, що позначається на їх прибутковості. Про це повідомляє Bloomberg.

Атаки в Червоному морі призвели до підвищення тарифів на фрахт, а посилення санкцій США призвело до зупинки деяких російських вантажів, призначених для Індії, що потягло за собою збільшення витрат. Це може змусити деяких переробників купувати більш дорогі барелі у постачальників на Близькому Сході, що ще більше знизить прибуток, кажуть трейдери й аналітики.

Індія має імпортувати 88% своїх потреб у сирій нафті, і нація скористалася дешевшою російською нафтою після початку розв'язаної росією повномасштабної війни в Україні, оскільки інші уникали бочок з москви. Але торгівля, яка допомогла поставити державних нафтопереробників на шлях відновлення чистого прибутку цього року, перебуває під тиском.

Валова маржа нафтопереробки для переробних компаній, зокрема Indian Oil Corp., впала в попередньому кварталі через вищі тарифи на фрахт, сказав Хардік Шах, директор компанії з кредитних рейтингів і аналітики CareEdge Group. Компанія оцінює нижчу маржу для нафтопереробників поточного фінансового року, але вона все ще вища за довоєнний рівень.

Державні переробні підприємства здебільшого продають паливо всередині країни і не отримують вигоди від вищих цін за кордоном, на відміну від орієнтованих на експорт приватних переробних підприємств, включаючи Reliance Industries Ltd., які також мають більшу гнучкість у купівлі й оплаті російської сирої нафти.

Indian Oil, Bharat Petroleum Corp. і Hindustan Petroleum Corp. не відразу відповіли на електронні листи з проханням прокоментувати маржу.

CareEdge прогнозує, що загальна маржа повинна триматися на рівні близько $10 за барель, доки ціни на сиру нафту тримаються нижче від $90, що є рівнем, який світовий еталон Brent не перевищував із жовтня. У четвер ф'ючерси торгувалися близько $83.

Атаки повстанців-хуситів на кораблі в Червоному морі також вплинули на світову торгівлю пальним. За даними Vortexa Ltd, у перші два тижні лютого надходження палива з Індії в Європу в середньому становило лише 18 тис. барелів на день (б/д), що на 90% менше, ніж у січні.

Збої, ймовірно, призведуть до певного впливу на Reliance і Nayara Energy Ltd., хоча вони все ще мають можливість експортувати через Азію й Африку. Дешевша російська нафта дозволила індійським нафтопереробникам бути більш конкурентоспроможними, ніж їхні аналоги в Південній Кореї, Сингапурі й усьому світі.

Зі слів Мукеша Сахдева, керівника відділу торгівлі нафтою і дослідницьких процесів компанії Rystad Energy, якщо Індія втратить російську перевагу щодо сирої нафти, будь-які граничні переваги нафтопереробки, які вона мала, зникнуть.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти