В начало

Здав назад: Матюшенко спробував пояснити свій карʼєрний хід

Колишній виконавчий директор мережі UPG Олександр Матюшенко вперше прокоментував свій перехід до Parallel Group, де він обійняв новостворену посаду SEO (Shareholder’s Executive Officer). В інтерв’ю Forbes він назвав рішення «викликом» і можливістю посилити компанію під час трансформації ринку.

«Насправді це той шанс і виклик, який дає змогу додати вартості компанії, враховуючи мою експертність у бізнесі й управлінні», — прокоментував він.

Матюшенко пояснює, що обирає компанії зі складними моделями управління — такими, де власник зберігає ключові функції СЕО. З його слів, саме в такій конфігурації топменеджер може посилити вертикаль управління.

«Якщо правильно розподілити відповідальність і повноваження, це стає ефективним», — каже Матюшенко.

Він наголосив, що роль топкоманди стає критично важливою, коли бізнес переходить на інший масштаб і працює в умовах звуження ринку.

Зі слів Матюшенка, мотивація переходу була доволі прагматичною.

«Причина переходу проста — це інша позиція, ніж на UPG. Вона насамперед — про візію, стратегію й розвиток. І так, у тому числі про операційне управління. Це, розумієте, рівень «суперборду», — зазначив він.

Хоча запроваджена для нього позиція Shareholder’s Executive Officer є новою для ринку, Матюшенко називає її логічною.

«Назва дуже коректно перекладається і наголошує на тому, що це менеджер на рівні акціонера, який курує окремі функції й напрями, залежно від завдань компанії» — каже він.

Водночас єдиним акціонером «Паралелі» є Олександр Дубінін, який одночасно є й головою компанії (СЕО).

Тож він підкреслює, що роль не пов’язана з отриманням частки в компанії. «Це не партнерство і не частка, а виконавчий директор від акціонера. Це не означає наявність частки у бізнесі», — зауважив топменеджер.

Фінансові показники Parallelі структура її зобовʼязань стали однією з тем розмови. Журналісти нагадали, що, згідно з даними YouControl, за минулий рік дохід компанії становив 8,8 млрд грн за прибутку 23 млн грн, а валова маржа перебувала на рівні близько 5%. На цьому тлі вони поставили під сумнів можливість залучення значних кредитних ресурсів.

Матюшенко з таким підходом не погодився: «Насправді кредит уже є. І я не погоджуюся, що маржа «не дозволяє залучати кредит». Не знаю, хто у вас це рахував або давав оцінку».

За даними, які наводив Forbes, на кінець ІІІ кварталу 2025 року компанія мала близько 200 млн грн кредитів у банках, тоді як інші зобовʼязання сягали майже 5 млрд грн. На запитання, чи можуть ці «інші зобовʼязання» означати непублічне залучення коштів або інвестиції, Матюшенко відповів, що «точно ні».

«І я б не став нічого додумувати – чесно. Це неправильно: щось вигадувати чи створювати припущення там, де їх немає», — зазначив Матюшенко.

Він також зауважив, що публічна звітність не відбиває повної картини структури групи.

«Звітність, яку ви бачите у відкритих джерелах, є обов’язковою фінзвітністю. Але структура групи значно складніша, і не вся її діяльність відображається в одній юрособі», — резюмував він.

Нагадаємо, Олександр Матюшенко оголосив про відставку з посади виконавчого директора UPG 1 грудня. Матюшенко очолив менеджмент UPG у липні 2025 року, коли Петренко уклав угоду на оренду мережі «Авіас»/ANP. На сьогодні UPG вже отримала дозволи АМКУ на оренду і купівлю 424 АЗС, що в сумі з власними станціями складає мережу з 508 АЗС – другу за чисельністю в Україні. Загальні продажі UPG складають 50-60 тис. т нафтопродуктів на місяць.

Мережу АЗС «Паралель» було придбано 2021 року невідомим ринку підприємцем Олександром Дубініним у структур Ріната Ахметова за кредитні гроші банку ПУМБ, який так і належить Ахметову. За даними джерел, сума угоди становила близько $30 млн за 60 автозаправних станцій. Через війну більшість заправок опинилася на окупованих територіях, залишилося лише 32. Утім, вже восени 2023 року «Паралель» встановила фактичний контроль над мережею Motto, а влітку 2024-го отримала погодження АМКУ на її придбання (70 АЗС, що раніше належали Едуарду Ставицькому). Також компанія на невідомих умовах поглинула мережу «Прайм» (50 АЗС) і придбала невеликі мережі EFG (8 АЗС) і Luxwen (6 АЗС). Джерела фінансування цього розширення невідомі. Продажі компанії становлять 3,8 тис. т на місяць.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти