Попри проблеми, які тривають на кордоні з Польщею, ситуація на внутрішньому ринку залишається стабільною, а ціни продовжують сповзати донизу. Водночас усе очевиднішим стає переорієнтація ринку на нові логістичні рішення, зокрема збільшення імпорту залізницею.
Головним чинником такої позитивної динаміки є зовнішній ринок. З 4 по 7 грудня вартість бензину в Середземномор’ї зменшилась на $34/т, до $713-735/т, на півночі Європи — на $46/т, до $755/т . Котирування дизельного пального в середньому знизились на $28/т і становлять, відповідно, $752-773/т і $773-780/т.
Не Польщею єдиною
Основні чотири прикордонні переходи на українсько-польському кордоні залишаються заблокованими. Поки домовитись зі стайкарями українській владі не вдається, але деякі зміни відбуваються. Так, цього тижня КПП «Угринів-Долгобичув» було відкрито для руху порожніх вантажівок вагою 7,5 т і більше. Пропускна спроможність – 100 вантажівок на добу.
Своєю чергою «Укразалізниця» долучилась до вирішення ситуації й запустила тестовий контрейлерний потяг для перевезення вантажівок. Зі слів імпортерів, це не стосується бензовозів, але зменшення загальної кількості вантажівок на кордоні може прискорити рух паливовозів у черзі.
5 грудня було відновлено рух вантажівок через словацький КПП «Вишнє Нємецьке-Ужгород».
«Блокаду пункту пропуску зі Словаччиною призупинено. Пропуск вантажівок через «Ужгород-Вишнє Нємецьке» здійснюється у звичайному режимі. Продовжуємо працювати зі словацькими колегами, щоб запобігти подальшим протестами», — про це повідомив заступник міністра інфраструктури України Сергій Деркач.
Але ризики залишаються. Словацькі перевізник заявили: якщо їхні вимоги не буде почуто, вони повністю заблокують проїзд вантажівок через цей погранперехід.
За даними enkorr, протягом листопада постачання бензину автомобільним транспортом зменшились на 9%, до 27,61 тис. т, ДП — на 30%, до 123,63 тис. т. На минулому тижні постачання імпортного бензину бензовозом зменшилось на 5%, до 23,17 тис. т, дизпального — на 17%, до 20,59 тис. т. Але загалом в листопаді імпорт бензину збільшився на 14%, до 93 тис. т., ДП — на 3,36 тис. т, до 573 тис. т.
Поки страйкарі страйкують, для українських імпортерів залишатимуться в пріоритеті постачання залізницею. У листопаді імпорт дизельного пального залізницею збільшився на 20%, до 191,19 тис. т. Основним напрямком постачань залізницею для ДП залишається Польща, імпорт з якої минулого місяця зріс на 27%.
На півдні ситуація з відвантаженням із Констанци автомобільних партій дизелю покращилась. «У Констанці наразі вантажимо дуже швидко: 1-2 дні», — повідомили в одній із компаній. А ось із залізничними — не змінилась: час відвантаження залишається тривалим.
Пропозиції і попит
Цього тижня попит на ДП з півдня був непоганим. «До нас приїжджають із Сумської області за дизелем», — розповів один з імпортерів на півдні.
Ціна на цьому напрямку старувала з позначки 41,2-41,3 грн/л. Наприклад, «Паралель» пропонує дизпальне за 41,5-41,8 грн/л, Continental Trade — за 41,9 грн/л.
Зазначимо, що кількість пропозицій морського ресурсу зменшилася порівняно з минулим тижнем. Деякі імпортери чекають на новий ресурс, який повинен надійти на вихідних або вже наступного тижня і, як очікується, він буде дешевшим.
На заході пропозиції дизпального починались із 42,5-42,7 грн/л.
Наразі передумов для збільшення вартості пального в дрібному гурті немає. Достатній обсяг пального при стабільних котируваннях в низький сезон створює умови для стабілізації і навіть подальшого зниження цінників.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти