У поточній ситуації важливу роль у постачанні пального можуть і повинні відіграти підрозділи міжнародних трейдерів в Україні: Shell, Socar, SNEL Energy, AMIC. Таку думку висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Перевага цих компаній, як зазначає експерт, полягає у доступі до дешевого фінансування (і фінансування як такого), а також у наявності зв’язків на глобальному нафтовому ринку.
Експерт нагадав, як Shell нещодавно потрапила під суспільний осуд через закупівлю російської нафти, після чого обіцяла перерахувати прибуток від цієї операції Україні.
«Думаю, всім буде зрозуміліше, якщо ви (Shell) почнете везти пальне сюди. У вас у Європі є НПЗ, трейдинг також на рівні», — зазначив він на своїй сторінці в мережі Facebook.
Звертаючись до азербайджанської компанії Socar, Сергій Куюн відзначив, що вона має мільйони тонн продажів нафти і нафтопродуктів у всьому світі й сучасний завод Star у сусідній Туреччині, тож може збільшити постачання на український ринок.
«SNEL. Тут настає момент істини. Повідомлялося, що пан Аніфантакіс, який нібито купив Glusco, має досвід роботи в Litasco, BP plc, Cargill SA і є чинним членом борду Motor Oil Hellas – грецького нафтопереробного гіганта. Саме час показати свій трейдерський експірієнс! Не можете або не хочете (а такий висновок напрошується, зважаючи на ваші порожні станції), організуйте обсяги для тих, хто хоче і може», — вважає він.
У компанії AMIC, як зазначає експерт, є потужні офіси в Литві й Польщі, а також чудове знання ринку України. «Ваші станції в Україні не повинні бути порожніми!» — закликав він.
Керівник «А-95» також звернувся до українських компаній.
«Не сидіть і не чекайте, що хтось привезе пальне за вас. У Європі багато нафтобаз і терміналів, де можна перехопити невеликі обсяги, які нецікаві великим постачальникам», — наголосив Сергій Куюн.
За його словами, уряд зробив усе від нього залежне, щоб відкрити ринок, тому завдання з наповнення ринку повністю залежить від його учасників.
Нагадаємо, Верховна Рада України ухвалила за основу і в цілому законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії військового стану». Одним із тимчасових податкових послаблень є скасування акцизу на пальне і зниження ставки ПДВ з 20% до 7%.
Зазначимо, одночасно з набуттям чинності цим законом Кабмін ухвалив змінити формулу розрахунку максимально дозволеної ціни на паливо вроздріб. До неї буде внесено додаткові витрати, що виникли після переорієнтації постачань із Білорусі й Росії на країни Євросоюзу.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти