В начало

Без Мажейкяя й Індії: вересень стає дедалі цікавішим

Обсяги надходження дизельного пального з кінця серпня продовжують тримати ринок профіцитним. На півдні знову заговорили про демпінг і відсутність продажів. Там же почастішали сигнали щодо продажів пального за кеш, ще й з підсанкційних портів. На заході продажі теж слабкі, ресурсу вистачає навіть попри проблеми у Мажейкяї. Наприкінці тижня стало відомо, що до Туреччини у підсанкційному списку СБУ невдовзі долучиться Індія. Це може додати цінам невеличкий імпульс.

Європейські котирування протягом останніх п’яти днів, з 5 по 11 вересня, потроху зростали, але падінням наприкінці тижня повернули їх до попередніх показників. Станом на 14:50 12 вересня ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі зросли на $15/т ($694/т) після також падіння днем раніше.

«На падаючому ринку ніхто не хотів купувати. Сьогодні (12 вересня – ek) ф’ючерси почали рости, то трохи було запитів. Але ціни дуже низькі», – зазначив один із трейдерів.

Окрім того, як розповіли на ринку, продажі зупинилися і через появу пропозицій дизелю з Грузії за кеш.

«Якщо в середньому ціни на дизпальне на півдні становили 43,90-44 грн/л, то за кеш – 42,80 грн/л», – розповів один із трейдерів, додавши, що через це він втратив кількох дрібних клієнтів.

Як стало відомо enkorr, ресурс з Грузії походженням з Азербайджану (Socar) 4 вересня надійшов судном Gioia Mia до «БРСМ-Нафта» (близько 6,3 тис. т). Окрім того, на судно Oris Di (GT 2982) з Кулеві станом на 12 вересня очікував і Wexler.

Дизель «БРСМ» після шестиденного очікування результатів лабораторних випробувань розмитнився 10 вересня. Як зазначив один зі співрозмовників на ринку, тоді ж компанія вийшла з ціною 44 грн/л, що було нижче від ринкових пропозицій 44,20-44,40 грн/л.

Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», митна вартість азербайджанського пального з Кулеві нижча у середньому на $30/т за пальне з Індії або Туреччини: $735/т (близько 43,15 грн/л враховуючи 840 кг/м3 густину і курс на 12 вересня – ek) проти $763-766/т (44,15-44,30 грн/л). Як повідомив один із постачальників, простій танкера 6-тисячника коштує біля $12 000-13 000/день. Враховуючи 6 днів простою і тоннажність судна, вартість тонни зросла на $11,5-12,5/т (+/-0,50 грн/л). Тобто «грузинський» дизель однаково дешевший за інших.

Станом на 12 вересня ціни опустилися до 43,70-44 грн/л з 43,90-44 грн/л днем раніше. У цьому діапазоні торгували «Барвисті рушники», «Укройлпродукт», «Юкас Петроліум», «Агророзвиток», «Енергія Трейд» та інші.

На заході трохи спокійніше. І не тому, що бракує ресурсу, а через меншу конкуренцію. Поки ринок не відчуває зменшення обсягів ORLEN Lietuva. Згідно з оновленою інформацією, збільшення відвантажень з литовського заводу можна чекати не раніше, ніж через місяць. Але потім (у жовтні) Мажейкяйський НПЗ планує зупинитись на плановий ремонт.

З 8 по 10 вересня середньодобовий імпорт пального на захід становив мінімум 8,10 тис. т, а тижнем раніше — 7,9 тис. т.

Ціна на спотові партії словацького дизелю варіювалась у межах 46,20-46,50 грн/л. На нижній межі продавали «Люкс Країна», «Юкас Петроліум», «Дюваль компані».

«Попит на нього не дуже. Він дорогий», – стверджує один з респондентів.

У Волинській області ресурс коштував у межах 45-46,55 грн/л, але, з чуток, вартість пального UPG опускалася до 44,70 грн/л. На нижній межі продавали ЗПЕК, трохи вище «Енергія Трейд», «Нексен Ойл» (за 45,20 грн/л кожен). Верхня належала «ОККО-Бізнесу».

Майже в такому ж діапазоні варіювалися ціни й у Львівській області. Вартість автопартій становила 45,95-46,40 грн/л (нижня ОККО), залізничних — 45-45,50 грн/л (ЗПЕК).

У Чернівецькій області, яка межує з Румунією і Молдовою, ціни на пальне становили 45,40-46,70 грн/л. Тут ОККО посідає верхню сходинку, нижню – посередники «Дюваль компані» і «Ойл Старт».

Наразі трейдери утримуються від прогнозів щодо цін на пальне у короткостроковій перспективі. У другій половині дня 12 вересня ф’ючерси на газойль пішли вниз, що, при збереженні динаміки на тлі профіциту, сприятиме якщо не здешевшанню, то стабілізації цін. Але інтрига є. Ринок очікує підтвердження інформації щодо санкцій проти індійського пального, яке несподівано опинилось у центрі уваги на початку вересня.

Вочевидь ідеться про аналог заходів, які вже понад 2 роки застосовуються до пального з турецьких портів. Попередньо трейдери не бачать проблеми у заміщенні цих обсягів, адже минулого року індійський продукт охоплював менш ніж 5% ринку. Основне питання, чи буде надалі розширено перелік підсанкційних напрямків?

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти