В начало

Євротрейдери нарікають на падіння продажів ДП українцям

У другій половині листопада ситуація на українсько-польському кордоні залишається напруженою. Це зумовлює скорочення продажів дизпального автонормами з польських і балтійських базисів. Водночас постачальники на півдні б’ють рекорди продажів.

Цього тижня премії на автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі не змінилися і становлять $79-96/т до котирувань CIF. Через ситуацію на кордонах постачальники змушені коригувати обсяги власних закупівель.

«На грудень ми замовили менше продукту з Німеччини, оскільки наші автомобільні продажі в Україну сильно впали», — каже польський трейдер з компанії Solumus. Співрозмовник додає, що відвантаження залізницею у листопаді зросли, але компанія може відправляти не більше 3-4 поїздів на місяць через брак вагонів і логістичні обмеження.

На внутрішньому ринку Польщі гуртові партії дизпального протягом тижня здорожчали на 9 зл/м3, до 5 211 зл/м3 ($1 098/т) слідом за зростанням котирувань. Спред із котируванням CIF зменшився на $17/т і становить $248/т.

Orlen Lietuva також не змінювала умов продажу. На наступний тиждень з литовських базисів дизпальне пропонується з преміями +$65-75/т до котирувань CIF. Проблеми, які підкинули польські перевізники, загрожують цьому напрямку посухою.

«Цього тижня я вперше не замовляв машини з Orlen», — каже київський трейдер.

«Машинами з Литви не веземо вже місяць — немає сенсу», — зазначають в іншій компанії.

За останні два тижні розмитнення автомобільних партій дизпального з Польщі й країн Балтії впало вдвічі. Зокрема відправлення ресурсу з терміналів Orlen Lietuva, який є найбільшим постачальником дизелю бензовозами, після 6 листопада впали в чотири рази.

Страйк на польському кордоні завдає збитків не тільки українському бізнесу, а й польським і балтійським паливним компаніям.

«Я не знаю, кому в Польщі вигідно блокування кордонів, але точно не нам», — каже польський трейдер.

На півдні, на відміну від західного напрямку, постачальники збільшують продажі палива. «Черги, звісно, є і на Румунію, але порівняно з Польщею ситуація на цьому напрямку набагато краща», — каже український імпортер.

Водночас компанії зазначають, що вагони з Румунії їдуть дуже повільно.

«Завантаження вагонів з Констанци доводиться чекати по два тижні», — розповідає один із трейдерів.

Автомобільні партії грецького, індійського й саудівського дизелю з Констанци пропонуються +$50-80/т до середземноморських котирувань CIF. На терміналах Романі Фундуля продукт уже котирується з преміями +$100/т і +$115/т відповідно.

На дунайських терміналах трейдери змушені зменшувати націнки під тиском надлишкових обсягів продукту в регіоні. Цього тижня автомобільні партії дизпального пропонуються +$90-130/т до котирувань CIF, це на $10/т більше порівняно з серединою листопада.

За підсумками листопада імпорт дизпального, ймовірно, перевищить жовтневі обсяги. Водночас трейдери прогнозують поступове зменшення продажів наступного місяця через скорочення закупівель агропідприємствами.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти