В начало

Внутрішні чинники спричинили зростання цін на дизель

Протягом тижня зовнішній ринок продовжував гнати ціни донизу і певної миті вони навіть сягнули жовтневих, з яких потім почався невпинний рух угору. Але проблеми з логістикою на півдні розвернули тренд і перекреслили тижневе падіння.

З 12 по 18 грудня європейські котирування дизельного пального зменшилися в середньому на $15/т ($613-633/т), або 0,63 грн/л, і в моменті досягали мінімального з початку червня рівня: $607-625/т.

Відповідно реагували й ціни на пальне в країні. Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», середня гуртова вартість дизелю з 15 по 18 грудня знизилася на 0,74 грн/л, до 47,05 грн/л. Але російська атака по півдню розвернула ціни й майже повністю нівелювала зниження: 47,76 грн/л на 19 грудня.

Станом на 19 грудня найбільший приріст цін фіксувався у північних і східних областях. На півночі середня вартість пального зросла на 1,65 грн/л, до 48,85 грн/л, на сході — на 1,28 грн/л, до 48,37 грн/л. У розрізі областей найсуттєвіше додала вартість у Київській області: +2,27 грн/л (49,44 грн/л). Найвищі ціни пропонували «Дюваль компані» і ЗНГК: 53,30 грн/л. Найнижча — 46,80 грн/л — фіксувалася в УНТК.

«Зараз (19 грудня – ek) виїхати з дунайських портів територією України неможливо. Залишається дорога через Молдову і Румунію. Якщо їхати, наприклад, через першу – це додаткові $45-50/т до кордону», — розповіли в одній із компаній.

В іншій зазначили, що проблема не тільки в суттєвому зростанні доставлення ресурсу. Для проїзду через Молдову потрібно мати дозвіл на міжнародні перевезення, а таких вільних вантажівок небагато. Окрім того, фактично неможливо виїхати з митної території з розмитненим ресурсом.

Через транспортний колапс продажі на півдні зупинилися. Судна не поспішали заходити в порт або розверталися в інший бік.

Уряд терміново розпочав пошук варіантів виходу з ситуації, що склалася.

«Передусім забезпечуємо максимально можливе альтернативне транспортне сполучення між частинами Одеського регіону. До роботи залучені всі профільні служби. Координуємо наші дії з міжнародними партнерами», — зазначала прем’єр-міністр України Юлія Свириденко на своїй сторінці в Telegram.

На вихідних стало відомо про поновлення руху вантажівок.

Проблеми на півдні не могли минути непомітно для заходу. Через ажіотажний попит протягом дня вартість пального на напрямку зросла на 1 грн/л і більше. Так, зі слів представників паливних компаній, мінімальні ціни на дизпальне в середньому становили 45,50-45,90 грн/л (ЗПЕК, «Нексен Ойл») з подальшим зростанням до 46,50 грн/л.

«Думаю, що до кінця дня піднімуться і до 47,50 грн/л», — прогнозував один із трейдерів.

Біля румунського кордону суходолом вартість дизелю варіювалася в межах 45,80-48,85 грн/т. Нижня межа — УНТК, трохи вище — «Нексен Ойл» і «Дюваль компані», верхня — «ОККО-Бізнес», «АТ Енерго Трейд».

Словацький ресурс пропонували обмежена кількість компаній: «АТ Енерго Трейд», «Дюваль компані» і «Нексен Ойл». Його вартість через наростальний попит зросла до 48,50 грн/л.

Відновлення логістики на півдні на тлі збереження динаміки зовнішнього ринку повинно відкотити ціни на дизельне пальне до «ажіотажного» рівня. Тим паче в дорозі ресурсу більш ніж достатньо.

А з огляду на рівень ф’ючерсів на газойль на Лондонській біржі, європейські котирування щонайменше на початку тижня збережуть поточний тренд.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти