В начало

Відновлення Китаю підштовхне попит на нафту до нового максимуму

За прогнозами Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), після скасування жорстких обмежень, пов’язаних із COVID-19, Китай цього року збільшить світовий попит на нафту на 1,9 млн барелів на день (б/д), що становить майже половину цього зростання.

Однак у своєму останньому щомісячному звіті про ринок нафти МЕА додає, що «форма й швидкість відновлення залишаються невизначеними».

За оцінками агентства, карантинні заходи, пов’язані з Covid-19, спричинили падіння попиту на нафту в Китаї на 390 тис. б/д 2022 року, що стало першим таким скороченням річного попиту з 1990 року.

Але раптова відмова Пекіна від політики «нульового зараження COVID-19» призвела до більш швидкого, ніж очікувалося, відкриття країни і спонукала аналітиків підвищити свої оцінки споживання нафти.

Завдяки зростанню на чолі з Китаєм та іншими країнами, що не входять в ОЕСР, МЕА бачить, що світовий попит на нафту цього року встановив новий рекорд на рівні 101,7 млн б/д — перегляд у бік збільшення на 100 тис. б/д порівняно зі звітом минулого місяця.

Але «поглиблення кризи власності» є потенційною перешкодою для економічного відновлення Китаю, додає агентство.

Омар Наджіа, керівник деривативів BB Energy, скептично ставиться до деяких райдужних прогнозів для країни, заявивши в подкасті Gulf Intelligence, що в Китаї «багато новорічних бажань видають за дійсне».

Безумовно, нещодавно зареєстровані темпи зростання ВВП країни на 2,9% за четвертий квартал минулого року досить скромні порівняно з набагато вищими темпами, яких вона досягла в недавньому минулому.

МЕА зазначає, що попит на нафту в країнах ОЕСР упав на 900 тис. б/д у четвертому кварталі, тоді як попит у країнах, які не є членами ОЕСР, зріс на 500 тис. б/д.

Галузеві запаси ОЕСР у листопаді становили 2,779 млрд барелів, що на 37,1 млн барелів більше, ніж роком раніше, але на 125,9 млн барелів нижче від середнього показника за п’ять років.

МЕА заявило, що хоча на початку цього року ринок нафти був добре забезпеченим, баланси можуть швидко погіршитися, оскільки повний вплив західних санкцій ударить у російський експорт.

Після заборони ЄС на імпорт російської сирої нафти від 5 грудня 5 лютого послідує заборона на імпорт продуктів нафтопереробки з росії.

Постачання дизельного пального в Європу перебувають під найбільшим ризиком, додало МЕА, зауваживши, що очікується полегшення завдяки роботі нових нафтопереробних заводів на Близькому Сході, а також завдяки імпорту з Китаю, який нещодавно підвищив експортні квоти.

За оцінками МЕА, російський експорт сирої нафти і продуктів скоротився в середньому на 200 тис. б/д у грудні, але лише експорт дизельного пального зріс до рекордних 1,2 млн б/д перед забороною на продукцію.

Тим часом величезні цінові знижки на російську нафту Urals спричинили падіння доходів країни від нафти на $3 млрд з листопада, до $12,6 млрд у грудні — найнижчого рівня з лютого 2021 року, йдеться у повідомленні.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти