В начало

У січні-серпні росія скоротила морський експорт СВГ на третину

російські компанії, включаючи російсько-казахстанський «Казросгаз», знизили експорт скрапленого вуглеводневого газу (СВГ) через морські порти у січні-серпні 2024 року на 34% до того ж періоду торік, свідчать розрахунки Reuters, що базуються на даних джерел у галузі.

За оцінкою трейдерів, зниження морського експорту CВГ цього року припало в основному на балтійський порт «усть-луга» і «тамань», що забезпечило загальне зниження постачання продукту в січні-серпні 2024 року на 7,6% рік до року, до 2,239 млн тонн, хоча відвантаження СВГ через сухопутні прикордонні переходи зросли на 4,8% до торішнього рівня. 

Трейдери вважають, що скорочення перевалки СВГ через термінал в усть-лузі пов'язане з нестачею танкерів-газовозів, необхідних для вивезення палива з порту.

Іншою причиною зниження експорту через порти стало припинення перевалки СВГ через тамань (з другого півріччя 2023-го) внаслідок загрози атак на інфраструктуру термінала.

Серед виробників найбільше зниження експорту в січні-серпні відбулося в основному завдяки роботі заводів «сібуру» (-332 тис. тонн до січня-серпня 2023-го), які скоротили постачання в усть-лугу через дефіцит танкерів-газовозів, а також залізницею до Польщі.

Тим часом іркутська нафтова компанія (ІНК) збільшила експорт у січні-серпні 2024 року на 20,9% (+44 тис. тонн до січня-серпня 2023-го) на тлі зростання виробництва СВГ після запуску УКППГ на марківському нафтогазоконденсатному родовищі на початку цього року.

Відповідно до розрахунків Reuters, на частку морських терміналів у січні-серпні 2024 року припало 22,7% (0,509 млн тонн) від загального обсягу експорту залізницею (2,239 млн тонн), на сухопутні прикордонні переходи — 77,3% (1,73 млн тонн).

За даними джерел у галузі, відвантаження CВГ залізницею на адресу портових станцій минулого місяця зросли на 9,4%, в основному через збільшення відвантажень в усть-лугу, на адресу сухопутних прикордонних переходів — на 5,8% до липня.

В абсолютному вираженні залізничний експорт СВГ з рф у сусідні країни через сухопутні термінали у серпні збільшився до 201 тис. тонн зі 190 тис. тонн місяцем раніше, за даними трейдерів.

Основний приріст припав на білорусь (+9,5 тис. тонн до липня), звідки надалі СВГ переспрямовується у Польщу й інші країни Східної Європи через поліпшення преміальності експорту внаслідок зростання котирувань на білорусько-польському кордоні.

За розрахунками Reuters, на Польщу у січні-серпні припало 38% від загального обсягу сухопутних відвантажень СВГ з рф, з Латвії — 12,2%, Афганістану — 11,8%, білорусії — 11,6%, Китаю — 10,6%, з Киргизії — 4,9%.

Залізничний експорт СВГ з рф у напрямку морських терміналів у серпні зріс до 63 тис. тонн з 57,5 тис. тонн в основному шляхом збільшення постачань до усть-луги.

За даними трейдерів, «сібур» у липні-серпні трохи наростив перевалку СВГ через усть-лугу шляхом залучення нових танкерів-газовозів для відвантажень палива з порту.

Учасники ринку повідомили, що постачання СВГ з рф і Казахстану в напрямку поромної переправи в порту «кавказ» із подальшим відвантаженням у болгарський порт «Варна» у серпні були відсутні, також як і в червні-липні, через конвенцію РЖД у напрямку станції «кавказ-пором-експортна» (на Варну).

Розрахунки Reuters, засновані на даних джерел, показали, що на частку усть-луги в січні-серпні припало 61,4% від загального обсягу залізничних постачань СВГ з рф у порти «темрюк» — 29,1%, «кавказ» — 4,9%, порту «Керч» (Крим) — 2,6%, «Кулеві» (Грузія) — 2,0%.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти