За останній рік трейдери відвантажували венесуельську нафту до Китаю як бразильську, що допомагає покупцям скоротити логістичні витрати й обійти санкції США. Згідно з даними Reuters, за такою схемою було продано нафти на понад 1 млрд доларів США.
Незалежні нафтопереробні заводи (НПЗ) у Китаї є основними покупцями морських постачань нафти з країн, на які поширюються санкції Сполучених Штатів, причому шельф Малайзії служить ключовим перевальним центром для венесуельської й іранської сирої нафти.
Однак з липня 2024 року трейдери також перейменували венесуельську нафту на бразильську. Це дозволило танкерам плавати безпосередньо з Венесуели до Китаю, пропускаючи зупинку у водах біля Малайзії й скорочуючи рейс приблизно на чотири дні.
Вашингтон запровадив санкції на експорт енергоносіїв з Венесуели з 2019 року, щоб зменшити доходи від експорту нафти, які фінансують уряд президента Ніколаса Мадуро, який перебуває при владі понад десять років, а вибори, зі слів спостерігачів, були сфальсифіковані.
Мадуро та його уряд відкинули санкції з боку Сполучених Штатів та інших країн, заявивши, що це незаконні заходи, що рівносильні «економічній війні» й мають на меті паралізувати Венесуелу.
З моменту запровадження санкцій нафтотрейдери перекачували нафту з одного судна на інше в морі, щоб приховати походження венесуельської сирої нафти перед її відправленням у Китай, який є найбільшим імпортером сирої нафти у світі.
Зовсім недавно відправники підробляли сигнали місцеперебування танкерів, щоб створити враження, що судна відправляються з бразильських портів, хоча насправді вони пливуть з Венесуели, згідно з морськими даними, супутниковими знімками й фотографіями з берега, зібраними й проаналізованим сервісом моніторингу TankerTrackers.com. Ця практика відома як спуфінг.
За даними китайської митниці, Китай імпортував близько 2,7 млн метричних тонн, або 67 тис. барелів на день (б/д), змішаного бітуму з Бразилії у період з липня 2024 року по березень 2025 року на суму $1,2 млрд. Китайські НПЗ регулярно купують бразильську сиру нафту, але Бразилія рідко експортує будь-яку бітумну суміш, повідомляє державна нафтова компанія Petrobras. Дані бразильської митниці не фіксують експорту бітумної суміші до Китаю щонайменше з 2023 року.
Багато вантажів сирої нафти, що надходять до Китаю під брендом бразильського бітуму, насправді містять венесуельську нафту Merey, флагманську важку нафту, яку зазвичай купують незалежні китайські НПЗ у державної венесуельської PDVSA через посередників, згідно з джерелами торгівлі, системою відстеження руху танкерів Vortexa Analytics і внутрішніми документами PDVSA, з якими ознайомилося агентство Reuters.
Раніше enkorr повідомляв, що через санкції США Венесуела втратила у квітні майже 20% експорту нафти.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти