В начало

Торік чистий прибуток польської Amic скоротився у 8 разів

Операційний прибуток польської мережі АЗС Amic 2023 року скоротився з майже 40 млн злотих до 1,5 млн злотих. Чистий прибуток також низький, зменшився з майже 26 млн злотих до 3,2 млн злотих, свідчать дані публічного реєстру.

Як повідомляє видання Puls Biznesu, на фінансові результати Amic сильно вплинула агресивна цінова політика Orlen на паливному ринку 2023 року.

Компанія Amic Energy, яка 2016 року придбала АЗС російського «лукойлу» в Польщі, Латвії й Литві, наразі посідає дев’яте місце на вітчизняному ринку АЗС, маючи 118 локацій, а на них — приблизно 7,9 тис. станцій в експлуатації. Через відносно невелику кількість станцій мережа Amic чутлива до будь-яких змін у ціновій стратегії конкурентів.

В управлінському звіті про діяльність Amic компанія повідомила, що 2023 року вона реалізувала 27 863 тонни LPG, 221 305 тонн дизельного пального й 87 042 тонни бензину. Це лише трохи відрізняється від результатів за 2022 рік. Структура реалізації пального також не змінилася. 2023 року найбільш продаваним пальним стало дизпальне.

У звіті зазначається, що середньомісячна реалізація пального на одну АЗС протягом року становила 241,5 тонни 2023 року, дещо знизившись порівняно з 2022 роком, коли вона становила 243,9 тонни.

Дані про обсяги роздрібної реалізації свідчать про зниження загального обсягу реалізації на 3 264,6 тонни, причому найбільше впали продажі дизельного пального — на 2 624,3 тонни, порівняно з попереднім роком вони скоротилися на 1%. Зниження продажів також зафіксовано для бензину — на 1 702,6 тонни (зниження на 1,9%). Для LPG зафіксовано зростання продажів на 1 062,4 тонни — порівняно з попереднім роком збільшення на 4%.

Ключовим чинником, що вплинув на важку фінансову ситуацію компанії, могли стати дії Orlen, яка проводила незвичайну цінову політику у другій половині 2023 року. Amic — не єдина мережа, яка відчула на собі її негативний вплив. Інший гравець ринку, компанія Unimot, яка керує мережею станцій Avia, також звітувала про збитки влітку й восени минулого року.

Puls Biznesu повідомляє, що останнім часом з'явилися припущення щодо можливої зміни власника мережі Amic, але в компанії це рішуче заперечують. Міхаель Кохвальтер, відповідальний за комунікації в австрійській материнській компанії, запевнив, що Amic не планує продавати своїх станцій.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти