Ринок дизельного пального в Індії втрачає оберти, оскільки економіка розвивається повільніше, а моделі споживання змінюються в третьому за величиною імпортері нафти у світі, пише Bloomberg.
Згідно з попередніми даними Міністерства нафти, продажі палива, що використовується для роботи вантажівок і сільськогосподарської техніки, у жовтні залишилися на рівні 7,64 млн тонн порівняно з роком раніше. За перші 10 місяців 2024 року обсяги зросли лише на 1,8%, що є найнижчим темпом з 2020 року, коли карантин через пандемію вдарив по попиту.
На кожні 10 барелів пального, що використовується в Індії, припадає приблизно чотири барелі нафти, і це з’являється саме тоді, коли в Китаї з Європою спостерігаються ознаки слабких закупівель. Це потенційно гальмує ціни на нафту, оскільки інвестори також борються з ринковими перехресними течіями, спричиненими політикою постачань ОПЕК+, президентськими виборами в США й перспективами глобального надлишку нафти на 2025 рік.
«Споживання товарів у невеликих містечках Індії не зросло такими темпами, як очікувалося, — сказав Р. Рамачандран, колишній директор нафтопереробних заводів (НПЗ) Bharat Petroleum Corp Ltd. — Це, ймовірно, вплинуло на рух вантажівок, що, своєю чергою, негативно впливає на попит на дизельне пальне. Крім того, дощі цього року продовжилися, що ще більше посилило тиск на продажі дизельного пального для сільськогосподарського сектору».
Млявий попит на дизельне пальне минулого місяця контрастує з тенденціями, що спостерігаються в інших ключових нафтопродуктах. Продажі бензину зросли на 8,4% у жовтні порівняно з аналогічним періодом минулого року, до 3,4 млн тонн, а обсяги авіаційного палива зросли на 8,6%, до 751 тис. тонн.
«Профіль попиту на нафту в Індії змінюється, з помітним переходом від дизелю до бензину, — зазначив Естебан Морено Котс, старший аналітик попиту в Kpler. — Цей перехід підтримується зростанням споживчих витрат і середнього класу».
Згідно з Kpler, за весь рік попит на дизельне пальне зросте на 2,2%, а 2025 року – на 2,5%. «Ми спостерігаємо помірність темпів зростання порівняно з відновленням після пандемії», — сказав він.
Попри те, що економічне зростання Індії сповільнилося, вона має одні з найсильніших показників на ринках, що розвиваються, і ця тенденція зазвичай сприяє споживанню дизельного пального. Валовий внутрішній продукт зріс на 6,7% за три місяці до червня, що є найповільнішим темпом за п'ять кварталів, і банки, включаючи Goldman Sachs Group Inc., знижують прогнози ВВП. Серед інших сигналів у серпні промислове виробництво скоротилося вперше майже за два роки.
У Китаї, найбільшому імпортері нафти, попит на дизельне пальне падає через поширення вантажівок, що працюють на скрапленому природному газі, і затяжну кризу власності. Тим часом у Європі ф’ючерси нещодавно перетворилися на контанго, ведмежу структуру з оперативними цінами, нижчими, ніж ті, що очікуються.
Зі слів Рамачандрана, попит на дизельне пальне в Індії залежить від здоров’я економіки. Крім того, поки немає серйозної загрози від таких альтернатив, як СПГ у вантажоперевезеннях, які на місцевому рівні перебувають на початковій стадії, сказав він.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти