Глобальні запаси дизельного палива та інших середніх дистилятів нижчі за норму, і ціни можуть почати швидко зростати, якщо промислові економіки Північної Америки та Західної Європи вийдуть із тривалої рецесії у 2024 році, вважає Джон Кемп, аналітик Reuters.
У січні запаси дизельного палива, мазуту і газойлю були нижчими за середні десятирічні сезонні показники в Північній Америці, Європі та Сінгапурі, що почало чинити тиск на підвищення цін на пальне.
Інвестори вже помітили та накопичили позицію, еквівалентну 56 мільйонам барелів за двома основними ф’ючерсними та опціонними контрактами, прив’язаними до середніх дистилятів, порівняно з 20 мільйонами барелів у середині грудня.
Останні дані підтвердили, що виробники в Сполучених Штатах готові повернутися до зростання після тривалого, але невеликого циклічного спаду в 2022/23.
Європейські виробники пережили ще довший і набагато глибший спад, спричинений різким зростанням цін на енергоносії після вторгнення росії в Україну у 2022 році.
Але в Європі також є ознаки того, що найгірший період спаду вже позаду, і сектор повернеться до зростання до кінця року.
Як наслідок, глобальні запаси дистиляту, ймовірно, залишаться нижчими за середні та легко можуть ще більше скоротитися, посилюючи тиск на підвищення цін.
Згідно з даними Управління енергетичної інформації США, на кінець листопада 2023 року запаси дистилятного мазуту становили 114 мільйонів барелів, що є найнижчим показником за період року з 1951 року.
Запаси дистиляту в США були на 22 мільйони барелів (-16% або -1,42 стандартного відхилення) нижче середнього сезонного значення за попередні десятиріччя («Місячне постачання нафти», EIA, 31 січня 2024 р.).
У Сінгапурі запаси дистиляту в січні були в середньому на 3 мільйони барелів (-33% або -1,95 стандартних відхилень) нижче середнього за 10 років.
У жодному з регіонів не спостерігалося стійкого накопичення запасів, незважаючи на зниження промислової активності протягом останнього року.
Постачання дистилятів було перервано через атаки українських безпілотників на нафтопереробні заводи в росії та атаки хуситів на судноплавство в Червоному морі та Аденській затоці, що призвело до порушення потоків зі сходу на захід.
Перенаправлення танкерів зі сходу на захід із Червоного моря та Суецького каналу на набагато довший маршрут навколо Африки призвело до того, що мільйони барелів дизельного та газойлю призвели до додаткових запасів у воді.
Орієнтовні крек-спреди для газойлю, поставленого в Північно-Західну Європу в квітні 2024 року, у лютому становили в середньому 214 доларів США за тонну порівняно з сирою нафтою марки Brent порівняно з премією в 174 долари США в грудні.
Загалом, з початку 2024 року крек-спреди в газойлі зростають, змінивши постійне падіння в четвертому кварталі 2023 року.
Поки що вплив на кінцевих споживачів був приглушеним, оскільки ціни на сиру нафту, на які припадає більша частина загальних витрат, залишалися досить незмінними з початку року.
Витрати на газойль у квітні 2024 року зросли на 37% з початку року, але ціни на сиру нафту зросли лише на 2%; загальним впливом стало підвищення цін на бензин на 9%.
Але якщо запаси дизельного палива ще більше скоротяться в міру того, як триватиме циклічний підйом, і Саудівська Аравія та її союзники по ОПЕК+ нарешті отримають певну силу щодо запасів і цін на нафту, у 2024 році існує потенціал для різкого зростання цін на дизельне паливо.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти