Постачання нафтопродуктів з румунського порту «Констанца» – одного з найпотужніших джерел українського ринку – можуть потрапити під санкції з 1 жовтня 2025 року. Про це enkorr повідомило джерело на ринку.
Йдеться про поширення практики лабораторних перевірок пального, яка з 2023 року поширена на пальне з турецьких, грузинських і молдавських портів. Крім того, з 1 жовтня 2025 року також очікується початок перевірок пального індійського виробництва, зокрема Джамангарського НПЗ компанії Reliance Industries й індійського порту «Сікка», який відвантажує нафтопродукти цього виробництва.
За даними джерел enkorr, приводом для санкцій стосовно Констанци стала начебто робота порту з турецьким й індійським пальним.
Уперше спроби санкціонувати румунський порт констатували влітку 2024 року, але через дипломатичний тиск Євросоюзу й Румунії від цього рішення відмовились.
На думку експертів Консалтингової групи «А-95», ускладнення постачань з Румунії створює ризики нестачі пального, особливо після руйнування російською армією Кременчуцького НПЗ «Укртатнафта».
«Досить напружена ситуація і на західному кордоні, поки що наростити імпорт з цього напрямку буде проблематично», – вважають в «А-95».
Там також звертають увагу, що невдовзі Україна потребуватиме зимових марок дизпального, й обмеження можливостей постачань може додатково напружити ситуацію, особливо на тлі тривожних прогнозів щодо стану енергосистеми в осінньо-зимовий період.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти