В начало

Спека й попит випаровують бутан з європейського ринку

У другій половині серпня в Румунії зберігається високий попит на LPG. Сезон відпусток триває, тому автогаз на колонках продається дуже добре. Учасники ринку повідомили, що дефіцит бутану посилився. Румунські виробники Rompetrol і OMV Petrom першочергово забезпечують власні мережі, а з огляду на спекотну погоду компанії прагнуть додавати бутану в суміш більше, ніж зазвичай.

«Бутану на ринку немає, трейдери намагаються перехопити обсяги один в одного», — каже румунський трейдер.

«Ми шукали бутан у Румунії впродовж минулого тижня, та не знайшли», — скаржиться один з українських імпортерів.

Утім, бутану в достатній кількості немає не тільки в Румунії. У Чехії й Угорщині важкого газу також бракує, кажуть учасники ринку.

«Ми хотіли законтрактувати 1000 тонн бутану Unipetrol на вересень, але отримали відповідь, що обсягів немає», — розповів трейдер з Сербії.

Нагадаємо, на початку серпня невеликі обсяги бутану з термінала в Плоєшті пропонували за $570-585/т.

На тлі підвищеного попиту автомобільні партії суміші в Галаці здорожчали на $10-15/т, до $595-610/т FCA залежно від густини. Цього тижня на Unicom Terminal розвантажаться Gaz Explorer і Gaz Concord. На City Gas прямує судно Gas Elisabeth.

У Мангалії автомобільні партії суміші пропонуються за $590/т FCA, без змін до минулого тижня. Пропан продається за $690-700/т.

У Польщі ціни пропозиції ПБТ зросли на $8/т, до $585-645/т FCA, що з урахуванням транспорту до українського кордону становить $621-690/т. Утім, реальні угоди укладаються на рівні $621-635/т, що відповідає цінам Barter, Bialchem Group і Arconix.

Компанії Unimot і Venor Polska пропонують суміш у діапазоні $635-645/т FCA ($673-690/т DAP), але такі ціни не лишають їм шансів щось продати. Востаннє продажі автомобільних партій газу в цих компаній були наприкінці травня.

Технічний бутан з польського напрямку продавався за $560-570/т з урахуванням доставлення до польсько-українського кордону. Єдина компанія, що пропонує цей продукт, — Pakar. Найближчим часом бутан у польських компаній може здорожчати через зростання котирувань на білорусько-польському кордоні.

Упродовж тижня залізничні партії бутану на умовах DAP Брест додали в ціні $2-25/т і торгувалися в діапазоні $467-491/т. На цінах позначилося зростання попиту й обмеження пропозиції з росії внаслідок численних атак на НПЗ, вважають учасники ринку.

Ціни на гуртові партії пропану в Гданську не зазнали змін упродовж тижня й становили $660-675/т. Днями компанія Latvijas Propana Gaze почне пропонувати пропан, що надійде на термінал у Ризі наприкінці серпня-на початку вересня.

«Ціни ми ще не рахували, але попередньо премії лишаться на рівні попередніх контрактів», — розповів представник Latvijas Propana Gaze. Нагадаємо, автообсяги з попереднього судна продавалися з Риги за €90-95/т до середніх липневих котирувань пропану CIF ARA. Співрозмовник додав, що компанії також потрібно визначитися, які котирування брати за основу ціноутворення, серпневі чи вересневі, оскільки впродовж серпня ціни в Європі падають.

За останній тиждень котирування пропану й бутану в північно-західній Європі знову показали зниження. Пропан здешевшав на $6/т, до $431/т CIF ARA. Котирування бутану зменшилися на $3/т, до $459/т CIF ARA.

Ціни на литовських базисах зменшилися на $10-15/т, до $618-631/т з урахуванням вартості транспортування до польсько-українського кордону. На 18-24 серпня ORLEN Lietuva також знизив ціну на суміш для українських покупців на $10/т, до $535/т FCA Юуодекай.

Залізничні партії суміші з польського напрямку пропонувалися за $640-650/т DAP Ягодин, без змін порівняно з минулим тижнем.

На закарпатському напрямку компанія Euro LPG пропонувала 300 т суміші за €545/т FCA Захонь, що на €5/т дешевше, ніж тиждень тому.

19 серпня до Бургаса надійшов великий газовий танкер Cerro Alto Explorer, обсяги суміші з якого компанія Bulmarket пропонує у вагонах за $650-660/т на умовах DAP Дяково. «Ми почали пропонувати обсяги з Бургаса, але покупці вважають, що це дорого», — прокоментували хід перемовин з клієнтами у болгарській компаній.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти