Прибуток від виробництва дизельного пального різко впав за останні кілька місяців, оскільки пропозиція промислового й транспортного палива випередила попит, що спонукало нафтопереробників скоротити темпи виробництва й зосередитися на виробництві бензину й авіаційного палива, пише Bloomberg.
Тепліша, ніж очікувалося, зима у Північній півкулі означає, що запаси палива залишилися відносно високими, тоді як промисловий попит був прохолодним. У Китаї зростання популярності вантажівок, що працюють на скрапленому природному газі, починає з’їдати споживання, що може стати початком довгострокових структурних змін.
Прибуток азійської нафтопереробної промисловості від виробництва дизельного пального впав з майже $29 за барель на початку лютого до приблизно $15 і близький до найнижчого рівня за рік. Він також різко впав у США і Європі за той самий період, хоча цього місяця відбулося мінімальне відновлення.
«Ми починаємо спостерігати скорочення продажів у Європі й Азії», — сказав Брайан Манделл, виконавчий віцепрезидент із маркетингу та комерційної діяльності Phillips 66, під час нещодавньої телефонної розмови про прибутки у відповідь на запитання про дизель. Нафтопереробник залишився «конструктивним» щодо перспектив, оскільки попит на бензин зросте протягом літнього сезону, а споживання авіаційного палива покращується, повідомив він.
Це зовсім не так, як кілька років тому, коли ціни на дизельне пальне різко зросли через проблеми з пропозицією після повномасштабного вторгнення росії в Україну. Атаки безпілотників останніми місяцями на нафтопереробні заводи (НПЗ) в росії, великому виробнику палива, — потенційна загроза для виробництва, якщо вони прискоряться, але наразі їх переважила несприятлива динаміка попиту й пропозиції.
Зі слів Євгена Лінделла, керівника відділу нафтопереробних продуктів у FGE, слабкість дизельного пального в Європі також спричинена збільшенням потоків США в регіон і падінням фрахтових ставок, що здешевило доставляння палива з Азії.
У Китаї стрибок продажів вантажівок, що працюють на скрапленому природному газі, не віщує нічого доброго для дизелю в довгостроковій перспективі. За даними Mysteel OilChem, у березні на частку великовантажних транспортних засобів припадало майже 30% продажів у найбільшому світовому імпортері нафти, причому їх швидке поглинання йшло за такою ж траєкторією, як і електромобілі кілька років тому.
Китайський парк вантажівок, що працюють на скрапленому природному газі, тепер становить 800 тис. барелів на день (б/д) дистиляту, заявили аналітики Goldman Sachs Group Inc., включаючи Каллума Брюса й Даана Струйвена, у своїй записці цього місяця. З їхніх слів, глобальний ведмежий ринок природного газу призвів до того, що азійські ціни «стабільно» нижчі за регіональні ціни на дизельне пальне.
Слабкість дизельного пального здебільшого пов’язана зі зменшенням попиту в Китаї, сказав Струйвен в інтерв’ю. Виробництво дизельного пального було особливо високим торік, і ця додаткова пропозиція тисне на ринок, додав він.
Збільшення потужностей з виробництва дизельного пального на нафтопереробних заводах (НПЗ) в Азії й на Близькому Сході призвело до негативних наслідків у короткостроковій перспективі й може мати довгострокові наслідки. Пропускна здатність нафтоперероблення в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку зросла на 400 тис. б/д у І кварталі порівняно з роком раніше, йдеться в записці Goldman.
«Враховуючи слабкість дистиляту, нафтопереробні підприємства з найвищим виходом дистиляту постраждають найбільше, і це Європа з Азією», — сказав Алан Гелдер, віцепрезидент з перероблення, хімічних речовин і ринків нафти в Wood Mackenzie. З його слів, зниження рентабельності дизельного пального «нещодавно стало несподіванкою».
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти