В начало

Російська продукція шукає найкоротші шляхи до нових ринків — Energy Intelligence

За останній місяць російський експорт нафтопродуктів впав приблизно на 250 тис. барелів на день (б/д) із середнього показника за листопад-січень до 2,6 млн барелів на добу, повідомляє Energy Intelligence.

Ембарго ЄС, яке почалося з 5 лютого, змінює глобальні потоки, змушуючи російських експортерів змінювати маршрути постачань продукції. Обравши шлях найменшого опору й зосередившись на сусідніх ринках, вони почали виходити далі. Але застряглі обсяги російської продукції, зокрема дизельного пального, накопичуються в морі або через проблеми з бункеруванням, або через відсутність покупців.

Російський експорт дизельного пального консолідується в балтійському порту «Приморськ», зберігаючи високі показники, навіть якщо загальні російські обсяги падають. За даними Kpler, у лютому з балтійського порту було відправлено рекордні 538 тис. б/д ДП з наднизьким вмістом сірки (ULSD), що є найвищим показником за два роки. Наразі Європа не має проблем із пошуком замінників російського експорту. Але трейдери припускають, що найближчі ремонти на нафтопереробних заводах можуть почати руйнувати спреди, оскільки більше потужностей буде вимкнено.

Переформатування російських товарних потоків відбувається у трьох формах. Деякі обсяги йдуть до країн з експортними можливостями, де вони фактично вивільняють внутрішні обсяги палива для Європи. Ці «обміни походження» відбуваються в Туреччині, на Близькому Сході та в Азії, а Саудівська Аравія й Об’єднані Арабські Емірати стають ключовими торговими центрами.

Значні обсяги ULSD спрямовуються безпосередньо на ринки кінцевих споживачів в Африці чи Південній Америці, де вони також — опосередковано — звільняють більше виробництва палива в Середземномор’ї й США для Північно-Західної Європи. Решта пливе без призначення. Туреччина привернула увагу, поглинувши рекордні обсяги російського дизелю і вакуумного газойлю за останній місяць; з 9,1 млн барелів країна була найбільшим імпортером російського дизельного пального в лютому.

Туніс і Марокко займають друге і третє місця з 2,9 млн барелів і 2,4 млн барелів відповідно. Потерта громадянською війною Лівія теж з’являється як покупець російського дизельного пального, а також розвивається ширша торгівля в деяких африканських країнах, де Гана очолює зграю. Тим часом щонайменше шість вантажів російського ULSD відпливли до Бразилії, яка зараз входить у п’ятірку найкращих альтернативних місць збуту. росія також почала експортувати ДП в Саудівську Аравію, яка, як і Туреччина, має хороші умови для потенційного обміну походження. Китай у свою чергу забрав кілька російських вантажів, але в основному це була нафта. Нафта також була основою російського експорту до Індії, Малайзії й Сінгапуру.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти