За підсумками 2023 року до ТОП-5 найбільших українських імпортерів бензину потрапили ОККО, WOG, UPG, «Приват» і «БРСМ-Нафта». Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
Група компаній ОККО різко наростила імпорт, збільшивши річний результат на 62%. Загалом кожен третій літр бензину 2023 року був імпортований ОККО.
WOG і UPG ввезли торік бензину 217,6 тис. т і 81,9 тис. т відповідно, що на 28% і 27% більше порівняно з роком раніше.
UPG — лідер з автомобільних постачань.
Своєю чергою ОККО й WOG зробили ставку на залізничні перевезення бензину – 69% і 63 % від загального обсягу відповідно.
Характерно, що трійка лідерів переважно імпортує бензин із Польщі, завдяки чому Orlen утримує першу сходинку у рейтингу експортерів бензину в Україну. Минулого року компанія відвантажила в країну 141,2 тис. т пального.
«Приват» розпочав імпорт бензину 2023 року через націоналізацію «Укртатнафти», яку контролював із 2007 року. Згідно з оцінкою Консалтингової групи А-«95» імпорт забезпечив половину потреб мережі групи у бензині, решту, вочевидь, було придбано на внутрішньому ринку. Окремі заміри якості пального в мережі цього оператора дозволяють припустити, що частково потреба в бензинах покривається за рахунок власного виробництва.
За оцінками «А-95» група «БРСМ-Нафта» забезпечила себе імпортом (33 тис. т) лише на третину у річному вимірі. Характерною відмінністю є фактична відмова від імпорту бензину, починаючи з травня 2023 року. Стабільна пропозиція альтернативного пального, дані податкової служби і результати досліджень якості пального на станціях «БРСМ» говорять про продовження функціонування міні-НПЗ групи, силами яких торік було перекрито чималу потребу в бензині. Також відомо про купівлю бензину заводської якості на внутрішньому ринку.
Як раніше повідомляв enkorr, обсяги імпорту бензину 2023 року становили 1,249 млн т, що фактично дорівнює показникам 2022 року і на 4% менше, ніж 2021-го.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти