росія розглядає обмеження на експорт дизельного пального, оскільки хвиля атак українських дронів на її нафтопереробні заводи (НПЗ) змусила уряд звернути пильну увагу на постачання палива й ціни всередині країни, пише Bloomberg.
Потенційний захід буде спрямовано головним чином на перепродувачів, компанії, які купують дизельне пальне в росії, а потім відправляють його за кордон, повідомили джерела, знайомі з обговореннями уряду, які попросили не називати їхніх імен, оскільки це питання не публічне. Це відрізняється від повідомлень російських ЗМІ, які пропонують повну зупинку всього експорту дизельного пального, включаючи постачання великими НПЗ країни.
Заборона, обмежена перепродувачами, матиме менший вплив на світові ринки палива, ніж повна зупинка, оскільки більшість експорту дизельного пального з росії надходить безпосередньо від виробників. Проте навіть обмежений крок підкреслить ретельне управління кремлем енергетичними потоками, коли обсяг виробництва НПЗ уже впав щонайменше на 7% на тлі сплеску атак українських дронів.
Удари завдали локальних пошкоджень, обмежили експорт нафтопродуктів і призвели до рекордних цін на російське паливо на національній товарній біржі Spimex.
Перший заступник міністра енергетики павєл сорокін заявив 23 вересня, що «буде вжито будь-яких необхідних заходів для забезпечення повного постачання ринку», повідомляє російський «інтерфакс». Він сказав, що уряд може запровадити додаткові обмеження, якщо це буде потрібно, і підтвердив, що чиновники також розглядають питання про продовження чинної заборони на експорт бензину, яка має закінчитися наприкінці місяця.
Тиск на паливну систему росії видно з торговельних даних. Постачання нафтопродуктів морем різко скоротилися на початку вересня, демонструючи різкіше, ніж зазвичай, сезонне зниження порівняно з попередніми роками. Це падіння відображає як збитки від нападів, так і кроки уряду щодо захисту внутрішніх постачань.
Для світових ринків ця дискусія важлива, оскільки росія залишається одним з найважливіших у світі постачальників дизельного пального, яке необхідне для вантажних перевезень, судноплавства й сільського господарства. Будь-які перебої, навіть якщо вони обмежені перекупниками, сигналізують про нову невизначеність для покупців, які вже стикаються з нестабільними цінами й обмеженими постачаннями.
росія може не бажати повністю припиняти постачання дизельного пального за кордон. 2023 року повна заборона експорту дизельного пального призвела до його перевитрати, оскільки деякі російські заводи, налаштовані на експорт ДП, мали проблеми з його постачанням на внутрішній ринок.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти