В начало

Премії на авіаційне паливо зменшуються через уповільнення попиту в Європі

Цінові диференціали на постачання авіаційного палива в Європу різко зменшилися з січня через низький попит, це призвело до того, що крек-спреди для реактивного палива впали значно нижче, ніж для ULSD, повідомляє OPIS.

Станом на 8 березня крек-спреди авіаційного палива впали на $6,62 за барель нижче від ULSD. У лютому спред становив у середньому мінус $2,87 за барель на користь ULSD.

Таке різке падіння вартості авіаційного палива було особливо несподіваним, оскільки це сталося саме тоді, коли постачання на захід із країн східного Суецу було порушено через проблеми з безпекою в Червоному морі, що змусило скерувати танкери до мису Доброї Надії в Південній Африці. Європа імпортує майже все авіапаливо з Азії.

Однак глобальний попит на імпорт реактивного палива неухильно падає, згідно з платформою аналітики судноплавства й вантажних перевезень Vortexa. Потоки зі сходу Суеца до Атлантичного басейну скорочуються з минулого літа, а обсяги з Північно-Східної Азії практично зникають.

Згідно з даними Vortexa, у північно-західній Європі морський імпорт реактивного палива з інших регіонів упаде до 3,9 млн метричних тонн у І кварталі 2024 року, порівняно з 5,0 млн тонн і 4,6 млн тонн у ІІІ й ІV кварталах минулого року відповідно.

Головний економіст Vortexa Девід Вех заявив, що причиною уповільнення імпорту авіапалива є відсутність попиту. «Покращення рівня свідчить про те, що постачання не проблема. На цих рівнях граничний стимул для нафтопереробників виробляти реактивне, а не дизельне паливо, зник», — сказав Вех.

«Звучить так, ніби це історія попиту», — сказав OPIS торговець літаками.

Реактивне паливо торік було, безумовно, найшвидше зростаючим нафтопродуктом порівняно з глобальним попитом і зросло на 18%, або на 1,08 млн б/д. Однак, згідно з даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), після завершення відновлення обмежень, пов’язаних із Covid, зростання цього року сповільниться до 1,8%, або 0,13 млн б/д.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти