В начало

Понад 20% російського СПГ, імпортованого ЄС, перепродається за кордон

В Інституті енергетичної економіки та фінансового аналізу (IEEFA) заявили, що приблизно 21% обсягів російського СПГ, що прямує до Європейського Союзу, є перевалкою, яку не внесено в офіційні дані про імпорт, і тому вона ігнорується політиками ЄС.

За останніх півтора року ЄС збільшив імпорт російського СПГ, оскільки зараз блок купує значно більше російського СПГ, ніж це було до повномасштабного вторгнення в Україну.

На відміну від російської нафти, російський газ не заборонений і не під санкціями в Європі. Але в той час як трубопровідне постачання газу з росії сповільнилося, Європа збільшила імпорт СПГ, зокрема з росії.

Але ЄС має на меті бути незалежним від російського імпорту викопного палива до 2027 року, як це передбачено в плані REPowerEU.

Комісар ЄС з енергетики Кадрі Сімсон у вересні заявила, що Європейський Союз повинен поступово припинити імпорт СПГ з росії.

Дані, проаналізовані IEEFA, показують, що з усього російського СПГ, отриманого Бельгією й Францією у період із січня по вересень 2023 року, 37% було перевантажено, більшість з яких пішла на ринки поза ЄС.

«Перевантажені вантажі, що надходять на термінали СПГ в Європі, часто не включаються в офіційні дані про імпорт і тому ігноруються політиками», — написала в аналізі Ана Марія Джаллер-Макаревич, провідний енергетичний аналітик європейської команди IEEFA.

Найбільші імпортери російського СПГ — Іспанія, Бельгія й Франція, але частина вантажів перевантажується з криголамів на СПГ-судна, а потім відправляється на інші ринки, зокрема в Азію.

Наприклад, аналіз IEEFA показав, що за перші дев’ять місяців 2023 року обсяг СПГ з російського експортного заводу «ямал СПГ», який надійшов на бельгійський термінал Зебрюгге, майже вдвічі перевищував обсяг імпорту «ямал СПГ» на термінал. Це тому, що Зебрюгге все ще дозволяє перевалку «ямал СПГ», на відміну від Нідерландів, які припинили пропонувати послуги з перевалки російського СПГ, і Великобританії, яка взагалі заборонила російський імпорт палива, зазначає IEEFA.

Бельгія шукає шляхи розв'язання проблеми перевалки, не ставлячи під загрозу безпеку європейських постачань, повідомив Financial Times речник бельгійського Міністерства енергетики.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти