Впровадження електромобілів у США, яке вже демонструє слабку динаміку, ще більше сповільниться після завершення податкової пільги обсягом $7 500 для покупців електромобілів, що відбудеться цього місяця. Про це повідомляє Bloomberg.
Згідно з новим прогнозом EY, підрозділу консалтингової компанії Ernst & Young Global, автомобілі на акумуляторних батареях становитимуть половину продажів нових авто у США лише 2039 року — на п’ять років пізніше, ніж очікувалося раніше. EY прогнозує, що до 2029 року частка електромобілів на ринку США досягне 11%, порівняно з 8,1% 2024-го.
Цей прогноз підкреслює, як політика, яку підтримує президент Трамп, може перетворити США на одного з найповільніших постачальників електромобілів у світі.
Під час своєї кампанії Трамп пообіцяв скасувати так звані «мандати на електромобілі». Він доручив федеральним агентствам скасувати чинні екологічні стандарти щодо викидів та економії пального. Його фіскальний пакет на суму $3,4 трлн передбачає скасування фінансових штрафів для автовиробників за невиконання стандартів, а також припинення дії податкової пільги обсягом $7 500 на придбання електромобілів з 30 вересня.
EY зазначає, що ці дії ще більше ускладнять продаж електромобілів американським споживачам, яких уже стримують високі ціни й нерівномірна зарядна інфраструктура.
Автовиробники скоротили багатомільярдні інвестиції у технології, які вони робили на початку десятиліття, коли очікували, що електромобілі становитимуть до 50% продажів до 2030 року. Наразі компанії переспрямують ресурси на виробництво традиційних бензинових моделей і різко скорочують виробництво електромобілів.
Минулого тижня General Motors скоротила виробництво на двох заводах, посилаючись на зниження попиту. Генеральний директор Ford Джим Фарлі повідомив аналітикам, що компанія «масово» скорочує витрати на електромобілі, попри плани щодо запуску нової лінійки доступних моделей.
Глобальний лідер з питань мобільності EY Костянтин М. Галл заявив, що послаблення регуляторної політики, високі витрати й прогалини в інфраструктурі сприяють уповільненню впровадження електромобілів у США.
Затримка у розвитку електромобільного сектору залишить США позаду Китаю та Європи на роки. EY прогнозує, що в Китаї електромобілі на акумуляторах перевищать 50% ринку до 2033 року, а до 2039-го — понад 70%. У Європі цього показника буде досягнуто вже 2032 року — на сім років раніше, ніж у США.
EY очікує, що суворіші кліматичні норми й щедрі споживчі стимули сприятимуть поширенню електромобілів у Європі й Китаї. «Режим штрафів зовсім інший, — зазначив Галл. — У багатьох країнах діє значно жорсткіше регуляторне середовище — через оподаткування приватної власності на транспорт або через податки для автовиробників».
Окремий прогноз дослідницької компанії iSeeCars, опублікований у понеділок, передбачає, що частка електромобілів у США знизиться до 4% у період з 2026 по 2028 рік — через скасування федеральних стимулів і послаблення регуляторних заходів.
«Зі скасуванням податкової пільги на рівні $7 500, яка завершується 30 вересня, ми досягли піка продажів електромобілів у США, принаймні на кілька наступних років», — заявив виконавчий аналітик iSeeCars Карл Брауер.
«Починаючи з ІV кварталу цього року, очікується суттєве падіння виробництва, продажів і частки ринку електромобілів», — додав він.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти