В начало

Польський уряд має анулювати дозвіл на страйк на кордоні – Деркач

Польські страйкарі, які заблокували найбільші пункти пропуску на українсько-польському кордоні, не хочуть шукати компромісного рішення, натомість наполягають на поверненні дозволів для українських перевізників.

Про це під час відеоконференції за участю українських перевізників сказав заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач за результатами зустрічі з представниками Міністерства інфраструктури Польщі, польських воєводств, прикордонної і митної служб з обох сторін і учасниками страйку, яка відбулась 13 листопада.

«Першим завданням цієї зустрічі було зрозуміти, які вимоги у протестувальників. І друге – це питання відкриття кордонів», – сказав Сергій Деркач, зазначивши, що «протестувальники навіть почали між собою сваритися за те, які конкретні вимоги вони висувають Україні, тому що кілька з них висували різні вимоги».

Проте, з його слів, наріжним каменем вимог було повернення до дозволів між Україною і Польщею і питання скасування угоди про лібералізацію дозволів, яка у нас діє до 30 червня 2024 року.

Аргументи польських страйкарів, зазначив Деркач, – конкурентного характеру: вони поскаржилися на «погіршення економічного стану їхнього бізнесу як перевізників Польщі», киваючи на те, що «українські перевізники стали частіше їздити в Польщу». А коли зрозуміли, що скасування угоди про «транспортний безвіз» не в їхній компетенції, оскільки її сторони – Україна і ЄС, запропонували Україні звернутися в ЄС із проханням про скасування цієї угоди й повернення дозволів.

На аргументи української сторони про те, що збільшення кількості українських міжнародних перевізників цілком об’єктивне, оскільки у нас порушені логістичні шляхи й наразі немає моря, яким раніше перевозили левову частку вантажів, зі слів Деркача, перевізники не зважали, як і на компромісні варіанти розв’язання проблеми власних воєвод, які пропонували запровадити на КПП окремі смуги для проїзду автомобілів ЄС.  

Деркач також акцентував, що ставилося питання черг, які можна ліквідувати, якщо польська сторона дотримуватиметься умов меморандуму, яким регламентується кількість автомобілів, які мають пропускати КПП, не епізодично, а на постійній основі.

«Наші колеги з прикордонної служби розповіли про невиконання меморандуму прикордонниками і митниками з польської сторони. Причому це питання порушується вже не один рік – це постійна історія, яка триває. Після таких розмов прикордонники й митники Польщі починають пришвидшувати рух і дають можливість більшій кількості ТЗ проходити кордон. Але… тільки через те, що польські колеги не виконують цифри по меморандуму, щомісяця не проїжджає 20 тис. вантажівок», – сказав він, додавши, що українська сторона готова пропускати ще більше автомобілів.

«Тому ми попросили польську сторону ще раз переглянути ефективність роботи органів для того, щоб вирішити питання з чергами», – підсумував він, уточнивши, що було б також добре фізично збільшити кількість пропусків через кордон, тому що в нас «до початку повномасштабного вторгнення їх було набагато більше».

Та, як з’ясувалося під час зустрічі, хоч питання черг на кордоні для польських перевізників важливе, «їх більше турбує питання кількості українських перевізників, і вони хочуть повернутися до дозволів, а будь-які інші компромісні питання для них не варіанти».

«На наш погляд, це порушення нашої угоди про пункти пропуску – у нас є міжнародна угода», – сказав він, додавши, що наразі ключове завдання – це розблокувати кордон. І «єдина можливість припинити цю блокаду – це фактично рішення польського уряду про скасування дозволу на цей страйк, і просто прибрати польських протестувальників з дороги й відкрити рух для  транспортних засобів», – підсумував заступник міністра, додавши, що міністерство проговорює «це питання з польською стороною».

Водночас учасників відеоконференції цікавило, чи мали право страйкарі перекривати дорогу міжнародного значення між двома країнами і якщо польська сторона визнає абсурдність вимог протестувальників, то чому не припинить протесту.  

Як повідомляв enkorr раніше, польські страйкарі з 6 листопада перекрили три пункти пропуску, не поспішаючи при цьому оголошувати свої офіційні вимоги: «Корчова–Краківець», «Гребенне–Рава-Руська» і «Дорогуськ–Ягодин». За інформацією «Укравтопрому» з посиланням на дані Міжнародної транспортної асоціації України, ця акція планується терміном на два місяці.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти