В начало

Половина ввезених вживаних авто — електрокари

У минулому місяці українці придбали 7,9 тис. ввезених з-за кордону вживаних легковиків віком до 5 років. Про це повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.

Як зазначається у повідомленні, загалом у серпні автопарк України поповнили 22,7 тис. легковиків з пробігом. Таким чином, авто віком до 5 років становлять 35% від цієї кількості.

У цьому сегменті найбільшу частку зайняли електромобілі — 51%.

Далі йдуть бензинові авто — 35%, гібридні — 9%, дизельні — 4% й автомобілі з ГБО — 1%.

Серед найпопулярніших моделей вживаних автівок віком до 5 років опинилися такі:

  • Tesla Model Y — 827 од.,
  • Tesla Model 3 — 452 од.,
  • Kia Niro — 275 од.,
  • Nissan Rogue — 274 од.,
  • Mazda CX-5 — 233 од.,
  • Volkswagen Tiguan — 217 од.,
  • Hyundai Kona — 186 од.,
  • Chevrolet Bolt — 159 од.,
  • Ford Escape — 148 од.,
  • Audi Q5 — 145 од..

Як уже писав enkorr, бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти