Ціни на дизельне пальне поступово знижувалися протягом тижня під впливом зовнішнього ринку й зміцнення гривні. Переломити цей тренд не вдалося навіть попри зростання європейських котирувань у другій половині тижня й нові атаки росіян на паливну інфраструктуру. Серед непоганих новин – зменшення імпорту, що дозволило знову згадати про позитивну маржинальність. Серед причин зниження постачань – активна робота податкової служби з присвоєння компаніям статусу «ризикованих», внаслідок чого ті змушені скорочувати діяльність.
Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», з 22 по 26 липня середня вартість дизпального зменшилася на 0,39 грн/л, до 45,24 грн/л, з початку липня — на 0,19 грн/л.
Динаміка гуртових цін на ДП у липні 2024 р., грн/л
Водночас європейські котирування за підсумками тижня додали у середньому $8/т (0,33 грн/л), але в місячній динаміці — знизилися на $47/т (1,94 грн/л), що не позначилося на внутрішніх цінах.
Курс долара відносно гривні протягом тижня зменшувався. І станом на ранок 26 липня, як свідчить Мінфін, втратив 0,22 грн/$ порівняно з початком тижня.
За тиждень на півдні ціни на дизпальне знизилися на 0,40-0,60 грн/л. Пропозиції починалися від 42,60 грн/л з відвантаженням 28-29 липня, а найбільш помітним на ринку був нащадок «Трейд Коммодіті» – Ексон», який, було, зник на деякий час. На протилежному полюсі розташувався «Альянс Енерго Трейд» із ціною 43,30 грн/л. Але більшість цін стартувала з 42,80 грн/л (УНТК, ЗНГК, «Кворум-Нафта», «Ойлтехсервіс», «Паралель-М ЛТД»).
На заході вартість коливалася в межах 43,79-45,33 грн/л. На нижній межі пропонували пальне «Мартін Трейд» (43,80 грн/л) і УНТК (43,90 грн/л).
Зі слів учасників ринку, продажі дизелю на півдні покращилися, чого не можна сказати про захід, де про прибуток можна було тільки мріяти.
«Зараз непогано продається, але все може змінитися з приходом значних обсягів дизелю одночасно», – зазначив генеральний директор компанії УНТК Олексій Дронніков. На його погляд, наразі існує здоровий баланс між попитом і пропозицією.
«На заході продажі набагато гірші. І не зрозуміло, це пов’язано з попитом чи з кількістю пропозицій, але однозначно гірше», – розповіли в одній із паливних компаній, яка пропонує пальне на обох напрямках.
Поліпшення реалізації на півдні стало можливим через зменшення постачань пального при наростальному попиті.
«Попит потроху зростає. Даються взнаки збільшення машин на дорогах і жнива, та й «генераторний» попит зростає», – розповіли в одній із великих паливних компаній.
Справді, за тиждень середньодобовий імпорт пального зменшився порівняно з тижнем раніше на 16%, до 14,5 тис. т, у місячній динаміці — на 15%, до 15,6 тис. т., найнижчого показника з весни цього року.
Найбільше просіли постачання з Литви: на 49%, до 1 тис. т на добу. Зі слів трейдерів, пропозицій по цьому напрямку більш ніж достатньо. Зниження відбулося шляхом значного зменшення (майже в 6 разів) обсягів залізничних партій. Зі слів одного з імпортерів пального з цього напрямку, проблем з доставленням залізницею немає, тому зниження постачань, ймовірно, пов’язано з графіком відвантажень.
Державний виробник Orlen Lietuva 25 липня анонсував зменшення цін на дизель на своїх базисах на $8-9/т, до $799-818/т. Після чого дизель із терміналів литовського заводу в українських компаній здешевшав на 0,50-0,90 грн/л, до 40,80-41,59 грн/л.
Також зменшилися відвантаження з Угорщини, Німеччини й Болгарії — на 44%, 31% і 34% відповідно. Попри розблокування постачань з термінала в Білоземі, 25-го червня імпорт дизелю з Болгарії так і не покращився. Зі слів трейдерів, наразі є інші, більш привабливі напрямки постачань. На ринку ресурс з Білозема пропонують за 42,40 грн/л, з Софії — за 41,89-42,40 грн/л.
Минулого тижня тільки постачання з Польщі мали позитивну динаміку, збільшившись на 8%, до 4,2 тис. т на добу. Зросли відвантаження як автомобільним (+83%, до 11 бензовозів на добу), так і залізничним (+5%, до 3,9 тис. т) транспортом.
Причиною зменшення імпорту дизельного пального деякі трейдери вважають отримання великою кількістю компаній статусу «ризикованих». Як раніше повідомляв enkorr, наразі це — одна з головних проблем паливного ринку. Блокування податкових накладних фактично призводить до зупинки діяльності компанії, а оскарження «ризикованості» займає багато часу.
У серпні ситуація з постачанням може змінитися через підготовку компаній до ймовірного підняття акцизу на паливо з 1 вересня. Хоча більшість опитаних компаній не планує збільшувати імпорт, але те, що на серпень уже всі танкери зафрахтовані, може свідчити про зворотне.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти