Панамський канал — другий за завантаженістю міжокеанський водний шлях у світі — очікує збільшення транзиту суден, що перевозять скраплений нафтовий газ (СНГ), а також перевізників сільськогосподарських товарів. Це має компенсувати очікуване скорочення світової торгівлі 2026 року, повідомив Reuters адміністратор каналу Рікаурте Васкес.
За фінансовий рік, що завершився у вересні, доходи каналу зросли на 14% — до $5,7 млрд, а кількість транзитів — на 19%. Основний приріст забезпечили судна, що перевозять СНГ, а також контейнеровози, які транспортували більше вантажів між Тихим та Атлантичним океанами.
«Скраплений нафтовий газ — це продукт, який буде ще ціннішим у наступні 20-25 років», — заявив Васкес на Х’юстонській міжнародній морській конференції.
Запровадження мит США й зміни у торговельній політиці сприяли зростанню трафіку, особливо у ІІІ кварталі. Багато відправників прискорили постачання перед різдвяним сезоном, щоб уникнути нових обмежень.
Частка Панамського каналу в експорті СНГ із США до Азії відновилася до понад 95% — після падіння до 80% у 2023-2024 роках, коли сильна посуха обмежила прохід і спричинила затримки.
Управління каналу шукає компанії для будівництва трубопроводу СНГ потужністю 2 млн барелів на добу (б/д) у зоні каналу. Відкриття заплановане на 2030 рік. Зі слів Васкеса, багато американських компаній уже виявили інтерес.
Також відбулися зміни в потоках зерна, зокрема у закупівлях сої Китаєм, що може позитивно вплинути на обсяги транзиту.
Канал робить ставку на зростання перевезень СНГ і агропродукції, щоб компенсувати прогнозоване падіння доходів у поточному фінансовому році. Очікується, що загальний тоннаж зменшиться на 40 млн метричних тонн — до 449 млн тонн, порівняно з 489 млн тонн у попередньому періоді. Це пов’язано зі зниженням активності деяких категорій суден, зокрема танкерів для перевезення скрапленого природного газу (СПГ).
Цього місяця канал розпочав конкурсний процес з відбору компаній для будівництва й експлуатації двох нових портів у зоні каналу. Їх відкриття очікується 2029 року, а попередню кваліфікацію планують завершити на початку 2026-го.
Як зазначає Васкес, 2031 року в Панамі може бути завершено проєкт водосховища Ріо-Індіо — для забезпечення каналу прісною водою. Це один із трьох ключових інфраструктурних проєктів, які потребують $8,5 млрд інвестицій протягом 10 років.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти