В начало

ORLEN посилює свої позиції у постачаннях бензину в Україну

У травні імпорт бензину зріс до найбільшого значення з початку року — 104,4 тис. т, що на 7% більше, ніж у квітні, й на 17% — за аналогічний період минулого року. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Відчутно збільшилося — у 2,2 раза — постачання високооктанового пального, до рекордних  5 тис. т. Тоді як імпорт А-92 й А-95 поводив себе більш спокійно: +9% і 4% відповідно, до 1,4 тис. т і 97,9 тис. т.

Майже весь обсяг 95-го містив біоетанол, окрім 2,9 тис. т, з яких 1,5 тис. т залізницею привіз UPG з Німеччини й 1,1 тис. т «Паралель» з Молдови.

Лідерство у постачаннях третій місяць поспіль зберігає Литва: місцева «дочка» ORLEN відвантажила близько 44 тис. т бензину, що на 37% більше, ніж у квітні.

Збільшити обсяги компанії вдалося завдяки зростанню залізничних закупівель ОККО і WOG на 6% і 20% відповідно, до 8,6 тис. т і 20,2 тис. т. Крім того, ОККО поновила імпорт бензовозами (1,54 тис. т).

Більше автопартій було тільки у «Аміку»: 2,44 тис. т, що у 2,3 раза більше, ніж місяцем раніше.

Загалом постачання литовського бензину бензовозами зросло у 2 рази, до 15,3 тис. т.

На другому місці серед відправників бензину була Польща, яка встановила рекорд цього року – 23,6 тис. т (+33% до квітня). Тим самим поляки випередили Румунію, яка втратила 17% (19,9 тис. т).

На 49% збільшив свої постачання польський ORLEN. Зрозуміло, що такі обсяги були б неможливі без когось великого на літеру «О». Саме ОККО збільшила закупівлю на 56% (17,8 тис. т).

Сумарно ORLEN GROUP відвантажила з Польщі й Литви 63,2 тис. т бензину, що є рекордним значенням з жовтня 2015 року. У загальному імпорті бензинів це становило 61%.

Завдяки попиту на А-98 збільшився експорт і в Unimot: з 2,9 тис. т до 3,1 тис. т. Те ж саме стосується Warter Fuels, Citronex та інших.

Через запровадження Е5 здувся німецький НПЗ Holborn, який став відкриттям минулого року. Водночас з PCK Schwedt (для UPG) зменшилося на 3%, до 11,6 тис. т.

Сильно втратив OMV Petrom, постачання впали на 20% — до 18,8 тис. т. Якщо ОККО зменшила замовлення на 5%, то WOG — майже вдвічі (хоча обсяги невеликі, 2,2 тис. т). Проте підставив плече «Авантаж», збільшивши закупівлю бензину в OMV на 63%, до 1,5 тис. т.

*   *   *

Ринок напрочуд спокійно пройшов перехідний період, пов'язаний із запровадженням Е5. Щоправда, не обійшлось без втрат – небагатий перелік виробників залишили Holborn і Rompetrol, хоча останній, кажуть, ще може повернутись. Тим часом перші постачання Е5 та його продажі вже підштовхують декого до думок про виробництво бензину в Україні. Це означатиме пошук базового бензину, який раніше ще ніхто не імпортував і поки що мало хто розуміє, як це може статись.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти