Падіння споживання дизельного пального в Китаї внаслідок зростання використання вантажівок, що працюють на скрапленому природному газі, впливає на внутрішній попит на паливо, повідомляє Reuters.
Хоча друга за величиною економіка світу довгий час була рушієм зростання глобального попиту на нафту, її пік апетиту до транспортного палива, оскільки енергетичний перехід набирає темпи в економіці, що розривається, зараз пригнічує світові ринки.
У ІІ кварталі зростання світового попиту на нафту було найповільнішим з кінця 2022 року через скорочення споживання в Китаї, як показав липневий звіт МЕА про ринок нафти.
Очікується, що слабкий попит з боку промисловості й будівництва збережеться у другому півріччі, оскільки найбільший у світі імпортер нафти бореться з млявим сектором нерухомості, на який припадає близько 70% статку його домогосподарств, у той час, як зовнішні ризики зростають.
«Виробничий сектор Китаю починає сповільнюватися, судячи з показників PMI, особливо тому, що його модель зростання, орієнтована на експорт, більше не діє, — сказав Замір Юсоф, головний аналітик середніх дистилятів аналітичної компанії Kpler. — Це результат як відносно повільного економічного зростання в усьому світі, так і постійних мит США на китайські товари».
У міру того, як споживання бензину виходить на плато, зростання попиту на нафту у другому за величиною споживачі у світі сповільниться до трохи менш як 3% 2024 року, кажуть аналітики, порівняно із середнім показником попереднього десятиліття в 4,6% і торішнім відскоком на 11,7% після трьох років обмежень, пов’язаних із COVID -19.
Чотири з п'яти аналітиків в опитуванні Reuters заявили, що очікують падіння попиту на дизельне пальне в другому півріччі на 2-7% на річній основі в межах від 3,81 млн до 4,67 млн барелів на день (б/д).
Це було зроблено після скорочення споживання нафти в Китаї в ІІ кварталі, що змусило його нафтопереробників скоротити виробництво палива й імпорт сирої нафти.
«Попит на дизельне пальне – найбільш млявий сектор серед попиту на нафту в другому півріччі, зі значним зміщенням ...у секторі вантажних перевезень», — сказав консультант Ся Шіцін з Wood Mackenzie, який очікує, що попит на ДП у Китаї в другому півріччі впаде приблизно на 2%, до 3,93 млн б/д.
За даними китайського постачальника інформації CV World, використання звичайного палива сповільнюється, оскільки торік продажі вантажівок, що працюють на СПГ, зросли на 307%, до 152 тис..
Вантажівка, що працює на скрапленому природному газі, коштує приблизно на 80 тис. юанів ($11 021) дорожче, ніж вантажівка з аналогічним дизельним двигуном, але економія палива дозволяє окупити витрати приблизно за 190 днів, повідомляє дослідницька компанія Horizon Insights.
За оцінками компанії Woodmac, паливо для важкої вантажівки СПГ коштує приблизно 1,7 юаня за кілометр, що менше, ніж вартість дизельного пального в 2,8 юаня. Кожна вантажівка СПГ заміщує 13 метричних тонн (97 барелів) річного попиту на дизель, повідомив консультант.
За оцінками Kpler, СПГ витіснить 140 тис. б/д ДП у період із травня по грудень, тоді як FGE прогнозує від 110 до 120 тис. б/д дизпального у 2024 і 2025 роках.
Вантажівки, що працюють на СПГ, можуть становити майже десяту частину парку важких вантажівок до 2025 року, вважають в аналітичній компанії ICIS.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти