Міністерство оборони не закуповує індійського дизелю й неформально попередило постачальників, що цей ресурс «не вітається». Про це у Facebook написав директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
«МО поки що неформально протранслювало постачальникам, що індійський дизель не вітається. Поки незрозуміло, чи взагалі той екзотичний продукт потрапив до армії, але на майбутнє рішення начебто прийнято. За наявною інформацією, один із постачальників був змушений у дорозі замінити Індію на Грецію», — повідомив експерт.
Він також зазначив, що оборонне відомство нарешті скасувало застарілу вимогу щодо температури спалаху дизельного пального на рівні 62 градусів.
«У липні ця норма ще діяла, що й призвело до появи у переліку потенційних позицій для постачання дизелю індійського виробництва. У серпневих і вересневих закупівлях ця вимога вже була прибрана», — написав Куюн.
З його слів, саме ця радянська норма тривалий час обмежувала коло виробників двома НПЗ: Кременчуцьким, який зупинився після масованих атак у червні, й польським заводом Orlen у Плоцьку, що випускає невеликі обсяги «радянського» дизелю на замовлення «Укрнафти». У результаті ризик зриву постачань для Міноборони став реальністю — і на ринку з’явився індійський дизель, який також відповідає старому стандарту.
«Про це говорили довго. Та ось не минуло й трьох років, щоб у Міноборони нарешті прибрали це неподобство», — наголосив Куюн.
Він також звернув увагу на те, що вже почався вересень, але тендер на закупівлю зимового чи арктичного дизелю Міноборони не оголошувало. Торік такий тендер було виставлено лише наприкінці жовтня на понад 50 тис. т — обсяг, який перевищує весь сезонний продаж арктичного дизелю на ринку. У грудні відомство додало ще 30 тис. т.
«Урятували комерсанти — «Укрнафта» і той же польський Orlen, які заздалегідь забронювали потужності й обсяги, ще й за базовою ціною, без сезонних премій. Якби не це, в’їхали б ми у зиму 2025 року з такими ж порожніми баками, як зустріли повномасштабну війну у лютому 2022-го», — підсумував експерт.
На думку директора «А-95», приклад із дизельним пальним показує, що нормативна база Міноборони потребує кардинального перегляду — не лише щодо дизелю, а й у випадку з мастилами й оливами.
Нагадаємо, у квітні 2017 року Кабінет міністрів ухвалив постанову № 829-р, якою розширив перелік товарів російського походження, заборонених до ввезення в Україну. До цього списку були внесені й нафтопродукти. Окремим внутрішнім наказом Міністерство оборони заборонило закупівлю пального російського виробництва для потреб армії.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти