В начало

Не росте кокос: польські й румунські трейдери знижують премії на ДП

Останній тиждень березня не приніс оптимізму в трейдерські кола. Західні й південні постачальники скаржаться на погані продажі дизелю, так само й українські імпортери повідомляють про свою низьку реалізацію пального. Але ж усі зацікавлені продавати більше, тому напередодні високого сезону споживання польські й румунські трейдери зменшують квітневі націнки на залізничні партії дизпального.

Премії на автомобільні партії дизельного пального зі східних терміналів наприкінці березня становили $60-80/т до котирувань CIF, це на $5/т менше порівняно з серединою місяця. Реалізація машинами залишає бажати кращого, тому для заохочення покупців польським трейдерам доводиться зменшувати націнки. Кілька компаній повідомило enkorr про зменшення премій на квітневі залізничні партії дизпального. На наступний місяць приватні постачальники продавали ресурс у вагонах за $89-92/т до котирувань CIF без урахування ескаляції, це на $1-8/т менше порівняно з березневими пропозиціями. Зі слів трейдерів, здешевшання залізничних партій зумовлено збутовою політикою Orlen, який зменшив націнки на $5/т, до $78-80/т, без урахування ескаляції. «В Orlen був вибір, або зменшувати ціни на вагони, або їхати зі своїм продуктом на море, бо на внутрішньому ринку попит поки що не росте», — сказав польський трейдер.

Orlen продовжує продавати на 100-150 зл/м3 дешевше від цін приватних компаній, тому має більш міцні позиції на ринку. Протягом тижня базова гуртова ціна на дизельне пальне в Польщі збільшилася на 27 зл/м3 (+$7/т), до 5268 зл/м3 ($1104/т), через ослаблення курсу злотого. Знижки від базової ціни залежно від регіону постачань і сегмента споживання в березні становили $330-400/м3 ($100-120/т). Спред з котируванням CIF цього тижня збільшився на $9/т.

Компанія Orlen Lietuva 25-31 березня відвантажувала дизпальне зі своїх терміналів з націнками +$24-35/т до котирувань CIF. На наступний тиждень, 1-7 квітня, націнки лишилися на тому ж рівні.

Американський дизель з Риги пропонується з націнками +$55-60/т до котирувань CIF.

У Констанці автомобільні партії дизпального продаються за +$70-80/т, залізничні обсяги відвантажуються за +$37-40/т до середземноморських котирувань CIF. Кілька учасників ринку повідомило, що квітневі пропозиції дизелю у вагонах були комфортнішими — націнки зменшилися до $32-37/т. Також дешевшими стануть і морські партії продукту. Протягом березня премії на баржі в порту «Констанца» зменшилися на $8-10/т, до $32-34/т.

На терміналах Роман і Фундуля продукт пропонується з націнками +$110-120/т і +$95-100/т відповідно.

На дунайських терміналах пропозиції з продажу дизелю цього тижня рясніли знижками. За даними учасників ринку, 26-27 березня на південь надійшло понад 20 тис. тонн продукту, що дуже багато для такого короткого проміжку часу. Через це націнки на автомобільні партії впали до $77-90/т до котирувань CIF Med, це на $20-23/т менше порівняно з попереднім тижнем. «Привезли багато, але попит не встигає за пропозицією. Тому вибір або стояти й сплачувати демередж, або продавати в нуль», — каже один із трейдерів.

Очікування зростання попиту на дизель як лінія горизонту відсувається далі. Постачальники розраховують на збільшення продажів палива вже протягом квітня, оскільки березень себе в цьому сенсі не проявив.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти