В начало

Індійські приватні НПЗ переключаються з експорту на внутрішній ринок

Два найбільші приватні нафтопереробні заводи (НПЗ) Індії — Reliance Industries і Nayara Energy — почали активніше працювати на внутрішньому ринку пального, зменшуючи орієнтацію на експорт. Причиною стали падіння глобального попиту на пальне й зниження рентабельності постачань за кордон, повідомляє Reuters.

Через уповільнення споживання пального на розвинених ринках і в Китаї — другому найбільшому споживачі нафти — індійські компанії дедалі активніше шукають прийнятні для себе варіанти вдома. Ситуацію ускладнює зростаюча конкуренція: нові НПЗ (зокрема Dangote в Нігерії) й високий експорт із Китаю тиснуть на маржу перероблення.

«Приватні НПЗ дедалі більше орієнтуються на внутрішній ринок, який продовжує зростати сталими темпами», — зазначає Прашант Васішт, віцепрезидент рейтингової агенції ICRA.

Згідно з прогнозом Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), до 2030 року саме Індія стане ключовим драйвером зростання світового попиту на нафту — на відміну від Китаю, де споживання вже може перебувати на піку. За оцінками FGE, у найближче десятиліття споживання бензину в Індії зростатиме на 4% щороку, дизелю — на 2%.

Завдяки сучасній інфраструктурі, знижкам і ширшому асортименту послуг на АЗС, частка Reliance і Nayara у продажах пального на внутрішньому ринку зросла суттєво: дизель — з 5,2% до 11,5%, бензин — з 6,7% до 9,2% за два роки.

Reliance, контрольована мільярдером Мукешем Амбані, реалізує пальне через мережу Jio-BP, яка налічує 1 916 АЗС. У січні-березні 2025 року внутрішні продажі дизелю зросли на 35%, бензину — на 24% порівняно з аналогічним періодом торік.

Nayara, найбільшим акціонером якої є російська «роснєфть», має понад 6 500 АЗС по країні й планує відкрити ще 400 протягом 2025 року.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти