В начало

«лукойл» розглядає продаж бізнесу в Молдові й Румунії

Російський «лукойл» обговорює вихід з Республіки Молдова разом із виходом з Румунії й зараз шукає компанію на місці, яка б заволоділа понад 100 АЗС у Молдові, повідомляє видання Ziarul Financiar із посиланням на галузеві джерела.

Згідно з цитованими джерелами, потенційними покупцями російського бізнесу можуть стати компанії Shell і Rompetrol через KMG Group.

У Румунії «лукойл» володіє нафтопереробним заводом Petrotel у Плоєшті, а в Молдову імпортує своє паливо з Румунії чи Болгарії, відмовившись від імпорту з росії після того, як рф окупувала Крим 2014 року. Тому якщо «лукойл» також вийде з Румунії, «Лукойл Молдова» була б ізольована в регіоні.

Якщо в Румунії OMV-Petrom і MOL разом із Rompetrol є важливими конкурентами, то в Молдові головною дистрибуційною мережею палива є «Лукойл Молдова». Основним конкурентом «лукойлу» в Молдові є група KMG — Rompetrol, яка має 87 АЗС. Але якщо в молдавській мережі «Лукойл» понад 90% АЗС перебувають у власності компанії, то у мережі Rompetrol понад 90% АЗС працюють на франшизі.

«лукойл» володіє трьома підприємствами в Румунії, якими керують різні компанії. 315 автозаправних станцій з національною дистрибуцією об’єднані в компанію Lukoil Romania, бізнес якої торік склав 7,9 млрд леїв, а чистий прибуток – 160 млн леїв. Нафтопереробну діяльність зосереджено у Petrotel-Lukoil, нафтопереробному заводі у Плоєшті потужністю 2,4 млн тонн. У випадку з Petrotel-Lukoil оборот 2021 року склав близько одного мільярда леїв, що на 72% менше порівняно з 2020 роком, але з невеликим прибутком у 27 млн леїв. НПЗ працював із російською нафтою, товаром, який з минулого року перебуває під ембарго на рівні ЄС.

«лукойл» бере участь у геологорозвідувальних роботах у Чорному морі в периметрі Trident разом із Romgaz. Запаси периметру складають близько 30 млрд м3, але за останні роки проєкт суттєво не просунувся. 315 АЗС, як зазначено на веб-сайті Lukoil Romania, мають дуже гарне розташування, деякі з них прямо в центрі міст, де за умов сьогоднішнього погодження жодному інвестору практично неможливо побудувати АЗС із нуля.

Крім того, хоча бізнес з нафтопродуктами стагнує з погляду обсягу або незначно зростає, бізнес підтримується зростанням цін, станції все ще цікаві як майбутні місця для зарядних пристроїв для електромобілів. Ось чому для мережі потрібне гучне ім’я.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти