Власникам електромобілів (EV) у Великій Британії можуть запровадити новий податок у межах державного бюджету, який буде представлено цього місяця.
Як повідомляє BBC, у британському уряді ведуться «розмови» про можливість введення спеціального збору для електрокарів, аби компенсувати втрати бюджету від скорочення доходів від пального.
Речник уряду прокоментував агентству: «Паливний акциз покриває бензин і ДП, але для електромобілів еквівалент відсутній. Ми прагнемо створити справедливішу систему для всіх учасників дорожнього руху».
Ця заява з'явилася після публікації у Daily Telegraph, де йшлося про те, що після консультацій бюджет передбачатиме введення нового збору для електрокарів за принципом «плати за милю» (pay-per-mile), починаючи з 2028 року.
За даними Daily Telegraph, із 2028 року може бути введено плату за кілометраж — приблизно 3 пенси за милю (1,5 грн за одну милю, або близько 0,93 грн за км). Це позначатиме близько £12 (600 грн) додаткових витрат за поїздку з Лондона до Единбурга. Водії гібридних авто також будуть оподатковуватися, але за нижчою ставкою.
Видання повідомляє, що концепція передбачає, що власники повинні будуть авансом оцінити й сплатити свій річний пробіг. Якщо фактичний пробіг буде меншим, вони отримають кредит на наступний період; якщо більшим — зіткнуться з необхідністю доплати.
Зазначається, що перехід на електромобілі призводить до значного дефіциту державних надходжень, оскільки власники бензинових і дизельних авто сплачують паливний акциз. Цей дефіцит посилює тиск на державний бюджет.
Варто зазначити, що з квітня поточного року електромобілі у Великій Британії втратили звільнення від акцизного збору на транспортні засоби (Vehicle Excise Duty) відповідно до змін, анонсованих у Бюджеті-2022.
«Ми прагнемо до справедливої системи для всіх водіїв, водночас підтримуючи процес переходу на електромобілі», – заявив речник уряду.
«Абсолютно доцільно шукати таку податкову систему, яка б справедливо фінансувала дорожню інфраструктуру і державні послуги», – додав він.
Уряд також підтвердив свою підтримку відмови від ДВЗ-автомобілів, наголосивши на вже наданій допомозі обсягом £4 млрд, включно з грантами, які знижують початкову вартість на до £3 750 за одиницю транспорту.
«Ми розглянемо додаткові заходи підтримки, щоб зробити володіння електрокарами більш зручним і доступним», – йдеться у заяві.
Агентство зазначає, що зростаюча частка електромобілів на дорогах посилює занепокоєння щодо «податкового розриву», спричиненого зменшенням надходжень від бензинових і дизельних автомобілів. Це, своєю чергою, виводить на перший план системи «плати за милю». Проте ця ідея зустрічає значний опір.
Спілка виробників і продавців автомобілів (SMMT) назвала податок «плати за милю» на електромобілі «неправильним заходом, застосованим невчасно».
«Запровадження такого складного й дорогого режиму, який націлюється саме на ті транспортні засоби, чиї продажі зараз стимулюють виробники, стало б стратегічною помилкою», – підкреслили в SMMT.
Президент AA Едмунд Кінг зауважив, що хоча уряд і втрачає акцизні надходження, йому слід «діяти вкрай обережно, щоб не сповільнити перехід на EV».
Він додав, що поточні продажі авто свідчать про те, що урядова мета щодо нульових викидів не буде досягнута цього року, і наголосив на необхідності деталізації пропозиції, «щоб з'ясувати, чи будуть ці нові податки справедливими, чи стануть «подушним податком на колесах».
Нагадаємо, раніше Верховна Рада врахувала правку Дмитра Разумкова до проєкту держбюджету-2026 про продовження пільг на імпорт електромобілів (звільнення від ПДВ і ввізного мита) до 1 січня 2027 року. Мінфін виступив проти, посилаючись на втрати бюджету й зобов’язання за меморандумом із МВФ. Уряд відхилив правку, тож продовження пільг, найімовірніше, не відбудеться.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти