Ціни неросійського скрапленого газу, що пропонувався в Україну, не зазнали змін на початку квітня. На умовах FCA автомобільні партії ПБТ зі східних терміналів Польщі продавалися за $670-695/т, а з урахуванням транспорту до польсько-українського кордону вартість становила $705-737/т.
Трейдери зазначають суттєве охолодження попиту з боку українських покупців. «Цього тижня у нас не було жодного продажу», — сказав польський постачальник. Кілька опитаних імпортерів повідомило enkorr, що вони не укладали угод із польськими компаніями на початку квітня. «Наразі немає потреби, на внутрішньому ринку дуже багато зайвого газу», — зазначив український трейдер.
Тим часом котирування пропану в північно-західній Європі протягом тижня зросли на $19/т, до $540/т CIF ARA, бутан додав у ціні $4/т і торгувався на рівні $519/т.
Зниження попиту в Україні традиційно сприяє зростанню постачань газу з ознаками російського походження. Минулого тижня українські компанії розмитнювали підозрілий ресурс за $609-637/т на умовах DAP, при цьому обсяги його надходження з польських терміналів збільшилися на чверть порівняно з попереднім періодом. З середини березня компанія Barter припинила продажі газу на український ринок. Водночас Pakar Jacek і Gal Gaz Galewice продовжують постачати аномально дешевий ресурс.
Продажі автогазу в Польщі поволі збільшуються, але ціни поки стабільні. На східних терміналах автомобільні партії російської пропан-бутанової суміші пропонуються за 2 100-2 120 зл/т ($530-535/т), що відповідає рівню попереднього тижня. «Обсяги з росії зменшилися, але російський продукт, який не йшов в Україну, доводилося розміщувати на польському ринку», — сказав польський трейдер, який продає газ із Малашевичів. Як вважає співрозмовник, надлишкові обсяги газу тиснуть на ціни у Польщі, що сповільнює розвантаження російських вагонів. У березні з росії у Польщу було відвантажено 82,7 тис. тонн газу, це на 14% менше порівняно з лютим. Трейдери повідомляють про зменшення відправлень у напрямку Бранєва, що ймовірно пов’язано з проблемами транзиту російських вантажів територією Литви.
Попит на пропан у Польщі продовжує падати. Ціни на російський продукт на сході країни цього тижня зменшилися на 50-100 зл/т і становлять 2 500-2 600 зл/т ($631-657/т). Вартість американського пропану з урахуванням доставки на східні термінали зменшилася на 30-40 зл/т і становить 3 090-3 170 зл/т ($780-800/т).
Ціни на ПБТ на балтійських терміналах на початку квітня зменшилися на $15-16/т. З урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону автомобільні партії суміші пропонувалися за $695-721/т. Зменшення цін учасники ринку пов’язують із низьким попитом в Україні й відновленням виробництва на Мажейкяйському НПЗ, відомому своєю ціновою політикою. «Завод запрацював і потроху починає відвантажувати продукт», — повідомив один із покупців.
Залізничні партії ПБТ на початку квітня пропонувалися за $745-760/т DAP Ізов/Ягодин, це на $10/т менше, ніж наприкінці березня. Утім, постачальники повідомляють про слабкий попит на ресурс у вагонах. З урахуванням транспорту до українського кордону, розрахункова вартість партій морського пропану, що надходить у балтійські порти Польщі, на українському кордоні не змінилася і становить $800-830/т DAP Ягодин/Ізов.
На румунських терміналах ціни на скраплений газ на умовах FCA зменшилися на $15-40/т порівняно з кінцем березня. Автомобільні партії ПБТ у Галаці здешевшали на $30-40/т, до $730-740/т. У Мангалії суміш пропонується за $710-715/т, це на $15-20/т менше порівняно з березневим рівнем. У Мідії на початку квітня газ пропонується від $700/т, тоді як березневі угоди там укладалися за $715-720/т. Скраплений газ у Румунії здешевшав більше, ніж зменшилися ціни Sonatrach. Нагадаємо, алжирська компанія зменшила квітневі ціни на пропан з бутаном на $5/т і $10/т відповідно. Водночас учасники ринку очікували більш суттєвого падіння цін. «Sonatrach обвів усіх навколо пальця. Клієнти розраховували на дещо інший рівень цін у квітні», — каже один із постачальників.
У першій половині квітня учасники ринку очікують надходження на південь близько 4,5-6 тис. тонн морського газу. «Ми веземо поки що 3,5 тис. тонн продукту. Якщо цей обсяг вдасться продати, привеземо ще», — повідомив один із трейдерів. Водночас окремі постачальники ставлять продажі газу на паузу через низьку маржу й профіцит на українському ринку.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти