В начало

Китай скуповує російську нафту на тлі тиску мит США на Індію

Нафтопереробні заводи (НПЗ) у Китаї збільшили закупівлі флагманської російської нафти, скориставшись можливістю придбати вантажі зі знижкою, від яких відмовилася Індія, оскільки Вашингтон посилює торговельні мита проти Нью-Делі. Про це повідомляє Bloomberg.

Хоча Китай є найбільшим імпортером російської нафти, він, як правило, отримує постачання з Далекого Сходу країни. Однак наразі у серпні постачання Urals, яка завантажується з портів Балтійського й Чорного морів, становили майже 75 тис. барелів на день (б/д). Це майже вдвічі більше, ніж середній показник з початку року, який становив близько 40 тис. барелів, за даними Kpler. Натомість експорт до Індії цього місяця впав до не більше ніж 400 тис. б/д, порівняно із середнім показником 1,18 млн.

«Загалом китайські НПЗ нині перебувають у вигідному становищі для продовження закупівель російської нафти, на відміну від індійських», — зазначив Цзянань Сун, аналітик компанії Energy Aspects Ltd. З його слів, сорт Urals, що постачається із західних регіонів росії, залишається конкурентоспроможним порівняно з альтернативними марками з Близького Сходу.

Світовий ринок нафти зосереджений на змінах у світових потоках, оскільки президент США Дональд Трамп посилює дипломатичні зусилля, щоб спробувати припинити війну в Україні. У рамках цих зусиль Вашингтон подвоїв мито на весь індійський імпорт, щоб покарати країну за придбання російської сирої нафти, хоча ще не вжив аналогічних заходів проти Китаю на тлі торговельного перемир'я з Пекіном. Азійські країни є основними покупцями московської нафти.

Різні підходи, які надали китайським НПЗ можливість для покупки, стали очевидними останніми днями. 15 серпня Трамп заявив, що утримається від підвищення мит на китайські товари через закупівлі країною російської нафти, посилаючись на прогрес у перемовинах з росією щодо припинення війни. Тим часом торговий радник Білого дому Пітер Наварро назвав покупки Індією «опортуністичними й глибоко руйнівними», водночас визнавши, що США не можуть просуватися далі щодо Китаю, не завдаючи шкоди собі.

«Одне можна сказати напевно: Трамп не робитиме того, чого, як він знає, не може досягти, — сказав Мукеш Сахдев, керівник відділу товарних ринків Rystad Energy A/S. — Чинячи тиск на Індію, він, безумовно, досяг успіху і може вплинути, але тиснути на Китай? Напевно, ні».

За даними Kpler та Energy Aspects, НПЗ у Китаї, найбільшій економіці Азії, ймовірно, придбали від 10 до 15 партій нафти Urals з постачанням у жовтні й листопаді, що більше, ніж їхнє звичайне споживання.

«Я не здивуюся, якщо китайці найближчими днями придбають більше партій нафти Urals», якщо ціни на нафту Urals залишаться привабливими, додав Муюй Сюй, старший аналітик з сирої нафти в Kpler.

Останнім часом цей сорт пропонувався з премією в $1 за барель порівняно з Dated Brent, і подальших знижок не спостерігалося після підвищеного інтересу з боку китайських нафтопереробників, повідомляють трейдери на ринку, які попросили не називати їхніх імен.

Наразі щонайменше два танкери, що перевозять нафту Urals, кожен місткістю 1 млн барелів, очікують біля узбережжя Китаю, і, згідно з даними відстеження, зібраними Bloomberg, у найближчі тижні очікується ще більше. Судна — Georgy Maslov та Zenith — простоюють поблизу Чжоушаню. Це база Zhejiang Petroleum & Chemical Co., а також поблизу стратегічних резервуарів для зберігання продукту.

Індійські переробники залишаються осторонь, хоча вони отримували й розглядали пропозиції щодо нафти Urals, заявили трейдери.

Надлишки російських барелів «повинні бути вивезені, і ці барелі може вивезти лише Китай у сховище, — сказав Сахдев. — Без покупок Китаєм російська нафта може почати продаватися зі знижками, щоб залучити нових покупців».

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти