Грузія може повністю відмовитися від імпорту російського дизпального й перейти на постачання з Азербайджану, повідомив голова Грузинського союзу імпортерів нафтопродуктів Вахтанг Іобашвілі в інтерв’ю BusinessPress.
Іобашвілі зазначив, що азербайджанський дизель відповідає стандартам Євро-5 і вже експортується до Європи, причому попит на грузинському ринку швидко зростає.
Дані Geostat показують, що в жовтні 2025 року Грузія імпортувала 29 734 тонни дизельного пального та інших видів палива з Азербайджану на суму $20,035 млн, що в 352,3 раза більше порівняно з аналогічним періодом 2024 року, коли було імпортовано лише 84,4 тонни.
Іобашвілі додав, що попит на азербайджанський дизель зріс на 40%, і очікується, що він продовжить зростати.
Ключовими перевагами імпорту з Азербайджану є як якість продукції, так і коротші логістичні маршрути. Маршрут Баку-Тбілісі коротший за російський альтернативний, що знижує транспортні витрати. Грузинські лабораторії підтвердили, що дизельне пальне відповідає високому стандарту Євро-5.
«Це позитивно вплине на ціни. росія — велика країна, і великі відстані збільшують логістичні витрати. Азербайджанські логістичні послуги доступніші», — сказав Іобашвілі.
Щодо конкурентоспроможності, то він пояснив, що оскільки ціни на паливо базуються на міжнародних індексах Platts, суттєвих відмінностей між країнами не очікується. Однак нижчі логістичні витрати можуть знизити кінцеву ціну на паливо.
«Витрати на логістику низькі, але вони все ще залежать від цін Platts і залізничних тарифів, які змінюються щороку», — додав голова Грузинського союзу імпортерів нафтопродуктів.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти