В начало

Єгипет планує імпортувати СПГ, щоб уникнути дефіциту під час літньої спеки

Єгипет планує купувати скраплений природний газ, щоб запобігти дефіциту палива цього літа, але атаки хуситів у регіоні Червоного моря створюють проблему, повідомляє Bloomberg.

Зі слів джерел, обізнаних у цьому питанні, країна запитувала про постачання СПГ уже наступного місяця й протягом літа. Він буде проходити через існуючий об’єкт у Йорданії, хоча Єгипет шукає власний плавучий термінал, зазначили джерела на умовах анонімності, оскільки плани не було оприлюднено.

Цей крок стане величезним зрушенням для Єгипту, який в основному припинив імпорт СПГ 2018 року, коли величезне родовище Zohr збільшило внутрішнє виробництво, перетворивши країну на експортера палива. Ризики, пов’язані зі зміною клімату, тепер перевернули цей сценарій, так само як геополітична напруженість ускладнює імпортні постачання.

Зі слів одного з джерел, Єгипет, який використовує газ для охолодження, щоб уникнути сильної спеки, хоче забезпечити СПГ, щоб уникнути хронічних відключень електроенергії, як було минулого літа. Саме тоді температура понад 35 градусів за Цельсієм (95F) спричиняла перебої з електропостачанням на одну-дві години на день. Минулий рік був найспекотнішим за всю історію спостережень, а експерти прогнозують, що 2024 рік може бути ще спекотнішим.

Країна припинила експорт СПГ у найспекотніші місяці минулого року. Хоча ці постачання відновилися минулої зими, вони відставали від типових для цього сезону рівнів, свідчать дані відстеження руху суден, зібрані Bloomberg. Крім використання в електроенергетиці, Єгипту потрібен газ для живлення енергоємних галузей, таких як виробництво добрив.

Міністр енергетики Тарек ель-Молла заявив у жовтні, що експорт триватиме до березня або квітня, а потім використовуватиметься паливо всередині країни протягом літа. Країна імпортувала лише чотири вантажі з 2019 року, свідчать дані відстеження руху суден.

Плавучий блок зберігання і регазифікації BW Singapore вийшов із єгипетського імпортного терміналу Ain Sukhna у листопаді після завершення чартерної угоди, залишивши країну без активу, який забезпечує безпеку постачань. У червні минулого року Єгипет підписав угоду з Йорданією про спільне використання існуючого плавучого заводу з імпорту СПГ в Акабі на випадок надзвичайної ситуації.

Однак відновлення імпорту може виявитися складним. Вантажовідправники уникали Червоного моря — і, як наслідок, Суецького каналу — протягом кількох місяців після нападів бойовиків-хуситів на судна й ударів під керівництвом США, які досі мало зробили для встановлення миру в регіоні.

Як наслідок, більшість кораблів подорожують довшими маршрутами навколо Африки, додаючи дні й витрати на фрахт на подорожі, тоді як страхові премії за відвідування Червоного моря різко зросли.

Єгипет уже втратив доходи від зборів за Суецький канал. Відновлення імпорту СПГ буде додатковим коштом, оскільки країна отримала понад $50 млрд міжнародної допомоги через масштабну економічну кризу.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти