Українські мережі заправних станцій продовжують декларувати мінімальні прибутки, що дозволяє знижувати сплату податку на прибуток. Такого висновку дійшли експерти Консалтингової групи «А-95», проаналізувавши сплату податку на прибуток ТОП-10 найбільших мереж за кількістю АЗС за 2023 рік.
Як пише очільник «А-95» Сергій Куюн у своїй авторській колонці «АЗС: прибутку.ніт», ситуація виглядає досить дивною через суттєву нерівномірність сплати податку. Так, за його даними, ОККО продала третину всього пального серед ТОП-10, при цьому заплатила 70% від сумарної суми податку на прибуток.
«Якщо перерахувати на літри, то прибуток (в ОККО — ek.) вийде близько 4,5 грн на літрі, або 8-9% від ціни на колонці. Дуже правдоподібно. Та чому він набагато менший у «однокласників» – питання», — пише експерт.
На його погляд, нереальними показники задекларованого прибутку більшістю мереж є й через те, що за такої прибутковості не доводиться казати про будь-яку бізнес-ефективність.
«З результатів за 2023 рік випливає, що окупність станції «БРСМ» вартістю $1 млн становить 40 років. Заправки стільки не живуть! А таких станцій торік вони відкрили декілька», — зазначає Куюн.
Він також звернув увагу, що конкурент «БРСМ» – мережа Avantage 7, яка тримає найнижчі ціни, – заробляла на літрі у 6 разів більше.
«Такий неочікуваний результат, який суперечить публічній риториці Avantage про соціальну відповідальність, з’явився після спілкування з податковою. Якщо до цього мережа декларувала 35-70 млн грн прибутку на квартал, то у ІV кварталі показала близько 450 (!) млн грн прибутку», — розповів директор «А-95».
Як вважає експерт, паливний ритейл торік був дуже успішним у плані маржі – у середньому вона становила 8 грн/л (це так звана «брудна» маржа, містить податки, витрати й власне прибуток), але це ніяк не позначається на сплаті податку на прибуток операторами.
«А причина цього – недостатня увага й обмежені можливості податкової. Вона здебільшого сконцентрована на ПДВ, рух якого бачить онлайн. Щоб встановити оптимізацію ПнП, треба проводити документарну перевірку, на що потрібен час і люди. Тому все лишається на совісті бізнесу – досить крихкій субстанції», — вважає Куюн.
Нагадаємо, раніше Консалтингова група «А-95» провела дослідження рівня сплати операційних податків 2023 року найбільшими автозаправними мережами України у розрахунку на один літр реалізованого пального. З його результатами можна ознайомитися за посиланням.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти