Під кінець квітня ситуація на польському ринку скрапленого газу не зазнала суттєвих змін. Автомобільні партії ПБТ російського походження на східних терміналах пропонуються за 2070-2130 зл/т ($514-529/т), що відповідає рівню середини місяця. «На ринку не відбувається будь-яких відчутних змін. Як російського, так і неросійського газу наразі достатньо», — констатує польський трейдер.
Ціни на пропан також не змінилися. російський продукт на сході Польщі минулого тижня пропонувався за 2 400-2 470 зл/т ($596-614/т). Вартість неросійського пропану не змінилася й становить 2 940-2 980 зл/т ($740-750/т) на умовах FCA Малашевичі. Водночас ціни на продукт у Гданську протягом тижня зменшилися на $10/т – до $690-710/т.
Цінові пропозиції газу для продажу в Україну з урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону зменшилися в середньому на $7/т, до $665-716/т. Минулого тижня оператори терміналів у Малашевичах і Вульці-Добринській зменшили ціни FCA на $15/т, тоді як пропозиції ресурсу в Сокулці й Пйотркуві-Трибунальскому не зазнали змін.
Зі слів польських трейдерів, припинення блокування КПП «Дорогуськ–Ягодин» сприяло скороченню терміну доставлення газу з терміналів, розташованих уздовж білорусько-польського кордону, але суттєво не вплинуло на обсяги продажів. Водночас це призвело до зростання попиту на більш дешевий ресурс, який продається з балтійських ГНС. Минулого тижня кілька компаній повідомило enkorr, що вони не змогли придбати газ у Литві через брак обсягів.
«Довелося розвертати машину і їхати за продуктом у Польщу, бо в Литві він скінчився», — сказав один з українських імпортерів.
Не відшукати газ наразі й у Ризі — в компанії Latvijas Propana Gaze розповіли, що квітневі обсяги кілька днів тому було повністю розпродано. Причиною посухи в Балтиці учасники ринку називають обмеження постачань приватним трейдерам ресурсу Мажейкяйського НПЗ, призначеного для експорту в Україну. Водночас прямі постачання Orlen Lietuva здійснювала безперебійно.
«Схоже, що це штучна ситуація, створена Orlen, тому що насправді газ на заводі є», — сказав латвійський трейдер. На цьому тлі вартість газу з балтійських ГНС з урахуванням вартості транспорту до українського кордону збільшилася на $7/т, до $651-706/т. Покупці орленівського ресурсу за прямими угодами повідомили, що з 29 квітня ціни зросли на $10-20/т, до $520-530/т.
Вартість залізничних партій газу не змінилася й становить $700-730/т DAP Ізов/Ягодин. Також наприкінці квітня пропонувалися невеликі партії пропану за $660/т DAP з терміновим відвантаженням. Зі слів трейдерів, попит на ресурс у вагонах залишається обмеженим через його більш високу вартість порівняно з автомобільними партіями й низький попит в Україні.
Розрахункова вартість морських партій пропану з балтійських портів Польщі з урахуванням транспорту до українського кордону зменшилася на $10/т, до $800-810/т. Протягом тижня пропан у північно-західній Європі здешевшав на $5/т, до $500/т CIF ARA. Водночас котирування бутану зросли на $5/т – до $474/т CIF ARA.
Вартість автомобільних партій ПБТ у Галаці практично не змінилася й на кінець квітня становить $670-680/т на умовах FCA. У Мангалії газ пропонується за $700-710/т. Після майже двотижневої паузи постачання морського газу на дунайські термінали відновилися. За даними учасників ринку, 26-29 квітня в гирлі Дунаю розвантажилося 6 суден. У Румунії й на півдні України зберігається профіцит ресурсу, тож постачання морського ресурсу відбуваються нерегулярно. Учасники ринку очікують зменшення травневих цін Sonatrach на $15-70/т, що сприятиме зниженню цін на півдні. «Пропан здешевшає до $510-520/т, а бутан взагалі може впасти до $500/т. Але з огляду на те, як поводилися ціни Sonatrach минулого разу, прогнози можуть і не виправдатися», — сказав один з південних трейдерів.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти