Травневі свята сприяли збільшенню обсягів продажу автогазу на польському ринку, але принципово ситуація не змінюється, повідомили enkorr трейдери. Газу в Польщі більше, ніж потрібно, й стабільно низькі гуртові ціни тому підтвердження.
Вартість автомобільних партій ПБТ російського походження на східних терміналах Польщі на початку місяця не змінилася й становить 2 070-2 130 зл/т ($518-533/т). «Польський ринок залишається добре забезпеченим. Газу достатньо як на сході, так і на заході країни», — зазначають у польській компанії. Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні на початку травня зменшилася на $17-20/т, до $400-413/т. Ціни на російський ресурс не ростуть попри те, що у квітні обсяги відправлень газу з росії в Польщу скоротилися на 13%, до 72 тис. тонн.
Ціни на пропан також не зазнали змін. російський продукт на сході Польщі минулого тижня пропонувався за 2 400-2 470 зл/т ($600-618/т). Вартість неросійського пропану становить 2 940-2 980 зл/т ($740-750/т) на умовах FCA Малашевичі. Ціни на продукт у Гданську протягом тижня залишалися на рівні $690-710/т.
Цінові пропозиції газу для продажу в Україну продовжили зменшуватися на початку травня. «Наші продажі в Україну залишаються низькими, хоча ціни зменшуються щотижня», — зазначає один із польських трейдерів. З урахуванням вартості транспорту до українського кордону автомобільні партії пропан-бутанової суміші здешевшали в середньому на $5/т, до $665-706/т. На умовах FCA більшість пропозицій газу перебувала у межах $640-650/т. Водночас компанія Pakar відвантажує українським клієнтам ПБТ на умовах $546-562/т FCA Білосток. Такі низькі ціни можуть вказувати на російське походження ресурсу, вважають інші польські постачальники.
На початку травня балтійські компанії відновили продажі скрапленого газу в Україну. Литовські й латвійські трейдери вийшли на ринок із пропозиціями, ціни яких, що не дивно, були вищими за квітневі рівні. З урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону автомобільні партії ПБТ на балтійських ГНС здорожчали на $14-28/т, до $665-734/т. Нагадаємо, наприкінці квітня українські компанії зіткнулися з браком пропозицій у Литві й Латвії, що було пов’язано з обмеженням постачань приватним трейдерам ресурсу Мажейкяйського НПЗ, призначеного для експорту в Україну. «Про причини нещодавніх подій можна лише здогадуватися, але, можливо, Orlen не влаштовує те, що компанії продають на експорт ресурс, призначений для внутрішнього ринку», — припускає один з українських імпортерів.
Вартість залізничних партій газу зменшилася в середньому на $5/т і становить $700-720/т DAP Ізов/Ягодин. Постачальники коригують ціни пропозицій з огляду на рівень попиту в Україні й зменшення котирувань у північно-західній Європі. На початку травня великі партії пропану в регіоні ARA здешевшали на $6/т, до $494/т CIF. Бутан протягом тижня втратив $10/т й торгувався на рівні $464/т. Газ у Європі дешевшає на тлі зменшення котирувань нафти й обмеженого попиту в нафтохімічному сегменті.
Розрахункова вартість морських партій пропану з балтійських портів Польщі з урахуванням транспорту до українського кордону не змінилася й становить $800-810/т.
На південному напрямку газ на початку травня здешевшав слідом за зменшенням травневих цін Sonatrach. У Мангалії ПБТ здешевшав на $70/т, до $630-640/т. У Галаці автомобільні партії суміші пропонуються за $650-660/т. Ціни у Bulmarket в травні зменшилися лише на $20/т через те, що продукт у компанії дешевшав протягом квітня. Зі слів представників Bulmarket, зменшення цін не вплинуло на продажі, оскільки попит на газ в Україні й Румунії помірний, а конкуренція висока. «Продажі не блискучі на всіх напрямках, а з 10 травня з ремонту має повернутися НПЗ Rompetrol, що посилить конкуренцію на ринку», — зазначили в Bulmarket.
Минулого тижня в гирлі Дунаю розвантажилося чотири судна з газом, який було придбано на квітневих умовах. Але протягом місяця трейдери очікують надходження партій за нижчими цінами.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти