Упродовж серпня газобалонне обладнання офіційно з’явилося на 1 161 легковому автомобілі. Це на 9,6% менше, ніж було у липні цього року, і на 47,2% менше, ніж було у серпні 2024-го, повідомляє Інститут досліджень авторинку.
Згідно з аналітикою, серед марок, на яких найчастіше з’являлося газобалонне обладнання, номер один у списку Toyota. Також у верхній частині списку Jeep і Hyundai. Цього разу ВАЗ ще вдалося утриматися в десятці, а от ЗАЗ/Daewoo, який на пару зі згаданою маркою колись очолював цей рейтинг, уже за межами списку.
За даними дослідження, серед окремих моделей першу позицію поділили Skoda Octavia й Nissan Rogue, з однаковим результатом по 37 інсталяцій. Подібна картина і з наступними учасниками — Jeep Cherokee й Hyundai Tucson, за цим же принципом у них спільне друге місце (по 34). Третій — Mitsubishi Outlander.
Загалом популярність переобладнання авто для роботи на двох типах пального (заводський бензин і додаткове газобалонне обладнання для пропан-бутанової суміші) в Україні насамперед визначається ціною на автогаз на АЗС, а також обсягами новоприбулих авто з США, частина з яких ще має «атмосферні» мотори.
«Далі ж, у зв’язку з упевненим зростанням популярності електромобілів, навряд чи слід сподіватися на збільшення темпів інсталяцій ГБО у майбутньому», — вважають аналітики.
Як повідомляв enkorr, у серпні в Україну ввезли 9 274 електромобілі проти 4 146 роком раніше (+124% р/р). З них 1 997 — нові, 7 277 — з вторинного ринку. При цьому через пільговий режим імпорту держава отримала з електромобілів лише 31,9 млн грн, тоді як обсяг наданих пільг перевищив 1,6 млрд грн.
Нагадаємо, бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти