Зі слів представника компанії, гігантський нафтопереробний завод (НПЗ) у Нігерії Dangote погодився експортувати понад 200 тис. тонн свого бензину, оскільки місцевий попит на дорожче і якісніше паливо розчарував очікування зацікавлених сторін.
У розмові з S&P Global Commodity Insights 11 листопада керівник НПЗ підтвердив, що завод підписав свої перші експортні замовлення на свій бензин і почне відправляти продукт «як тільки кораблі прибудуть».
Очікувалося, що НПЗ потужністю 650 тис. барелів на добу (б/д) продаватиме весь свій бензин на внутрішньому ринку, щоб задовольнити приблизно 340 тис. б/д місцевого попиту.
Однак, починаючи з початку виробництва бензину у вересні й значного покращення якості палива у жовтні, зростання цін означало, що НПЗ важко переорієнтувати постачання. Зіткнувшись із п’ятикратним підвищенням цін на заправках порівняно з попереднім роком, місцеві жителі попереджають, що доступність палива серйозно погіршилася, тоді як регулятор, NMDPRA, заявив у серпні, що попит може впасти на чверть порівняно з минулим роком.
29 жовтня генеральний директор НПЗ Аліко Данготе поскаржився, що завод марно витрачає гроші, зберігаючи понад 500 млн л (близько 3,1 млн барелів) палива у сховищах, а компанія звинуватила незаконний імпорт низької якості у зниженні цін і погрожувала подати до суду на державну нафтову компанію NNPC за продовження імпорту палива.
У перший тиждень листопада НПЗ зробив першу спробу продати бензин за кордон, оголосивши публічний тендер на тип палива, але пізніше, як виявилося, піддався тиску громадськості, відкликавши пропозицію.
Троє західноафриканських трейдерів заявили, що НПЗ спочатку оголосив тендер на продаж 40 тис. тонн бензину, два з яких підтвердили вказаний продукт із вмістом сірки 150 ppm.
Одне джерело повідомило, що НПЗ назвав початковий тендер «помилкою», а друге назвало цей крок «суперечливим», тоді як Dangote продовжує виробляти менше третини внутрішнього попиту на бензин Нігерії.
Представник заводу підтвердив, що тендер на 40 тис. тонн було скасовано, але 11 листопада сказав, що компанія має надлишок продукції, щоб почати експорт. «У нас є запаси», — зазначив він.
Згідно з даними S&P Global Commodities at Sea, з початку роботи у січні Dangote продавав своє дизельне пальне, авіаційне паливо та інші продукти на світовому ринку, в основному через трейдерів Vitol і Trafigura й міжнародну енергетичну компанію BP.
Спочатку він погодив ексклюзивну угоду про постачання свого бензину з NNPC, але до 4 листопада також почав продавати місцевим компаніям, повідомив керівник НПЗ.
НПЗ повідомив, що його бензин відповідає стандартам якості з вмістом сірки нижче від 50 ppm, що є значним покращенням для нігерійського ринку, для якого наприкінці 2023 року стандартом все ще було 500 ppm.
Поліпшення якості палива підвищило внутрішні роздрібні ціни, але також означало, що більше потенційних покупців вишикуються в чергу за постачаннями.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти